ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار داوطلب برای انتخابات شوراهای روستاها در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3964185
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار داوطلب برای انتخابات شوراهای روستاها در آذربایجان‌غربی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی، گفت: با پایان ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان، تعداد ثبت نام شدگان به ۱۲ هزار و ۷۷ نفر رسید که از این تعداد ۹۸ درصد را آقایان و ۲ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

ارسالی امروز ا ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی، در گفت‌و گو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با پایان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تعداد ثبت نام شدگان به ۱۲ هزار و ۷۷ نفر رسید که از این تعداد ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر را آقایان و ۲ درصد معادل ۲۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ۶۱.۵ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، ۱۱ درصد راهنمایی، ۶ درصد متوسطه، ۱۰.۵ درصد دیپلم، ۲.۵ درصد فوق دیپلم، ۷ درصد لیسانس، ۱.۵ درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و دکتری هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۸۴ درصد از ثبت نام کنندگان به‌صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۹ درصد در دفاتر پیشخوان، ۳ درصد از طریق نرم افزار موبایلی و چهار درصد از طریق کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: ۷۸ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کرده‌اند و سه هزار و ۱۲۷ نفر در ارومیه، یک هزار و یک نفر در خوی و ۸۸۶ نفر نیز در میاندوآب نام نویسی کرده و این سه شهرستان، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

مصطفوی بیان کرد: در بیش از ۹۷ درصد از روستاهای واجد شرایط معادل ۲ هزار و ۱۳۵ روستا انتخابات برگزار خواهد شد که در نسبت به دوره قبل ۶.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و تعداد کل ثبت نام شدگان نسبت به دوره قبل یک درصد افزایش داشته که حاکی از استقبال روستاییان برای حضور در پارلمان‌های روستایی بود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: میزان رقابت به ازای هر کرسی شوراهای روستایی نزدیک به دو نفر بوده و در یازده شهرستان استان ۱۰۰ درصد روستاهای واجد شرایط انتخابات را برگزار خواهند کرد که حاکی از استقبال در این دوره به نسبت دوره قبل است.

وی گفت: در کمتر از سه درصد به تعداد ۵۹ روستای واجد شرایط استان از جمله در شاهین دژ، ماکو، سلماس، خوی، میاندوآب و شوط انتخابات برگزار نخواهد شد و در مابقی روستاهای واجد شرایط استان انتخابات به صورت ۱۰۰ درصد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha