توان هسته‌ای ایران با اقدامات خرابکارانه و تروریستی متوقف نمی‌شود
کد خبر: 3964428
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

توان هسته‌ای ایران با اقدامات خرابکارانه و تروریستی متوقف نمی‌شود

مدیر کارگروه تحولات سیاسی پژوهشکده حکمت، گفت: پیشینه اقدامات تروریستی در مورد مسئله هسته‌ای ایران نشان می‌دهد مسیر پیشرفت هسته‌ای و همچنین اراده سیاسی برای تداوم مقاومت و حفظ توان هسته‌ای ایران با اقدامات خرابکارانه و تروریستی متوقف نمی‌شود.

ارسالی امروز ا توان هسته‌ای ایران با اقدامات خرابکارانه و تروریستی متوقف نمی‌شودهوشنگ شیخی، مدیرکارگروه تحولات سیاسی پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای مسبوق به سابقه است از ویروس استاکس‌نت تا عملیات‌های تروریستی و خرابکارانه که همگی توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: این بار در حین مذاکرات وین با هدف اعمال فشار بر ایران در پروسه مذاکرات این اقدام تروریستی صورت گرفته است که پیشینه تخاصم با ایران و به‌کارگیری تروریسم دولتی در خصوص مسئله هسته‌ای رژیم صهیونیستی را به عنوان اولین متهم این جنایت جنگی نشان می‌دهد.

شیخی بیان کرد: این اقدام تروریستی علاوه بر تعرض به حاکمیت، خود جنایت جنگی هم محسوب می‌شود چرا که نطنز و تمام فعالیت‌های آن تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و آنچه که تحت پادمان است اکنون مورد اقدام تروریسم هسته‌ای قرار گرفته بنابراین ادله کافی برای اثبات وقوع جنایت جنگی وجود دارد.

وی با اشاره به اهداف این اقدام خرابکارانه، ادامه داد: برای تضعیف موضع ایران در مذاکرات وین، ایجاد هزینه مالی در پروژه هسته‌ای ایران، ضربه به پرستیژ جمهوری اسلامی ایران، کاهش سرعت پیشرفت هسته‌ای و اختلال در غنی‌سازی اورانیوم از جمله اهداف خرابکاری در نطنز هستند.

مدیرکارگروه تحولات سیاسی پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، تصریح کرد: پیشینه اقدامات تروریستی در مورد مسئله هسته‌ای ایران نشان می‌دهد مسیر پیشرفت هسته‌ای و هم چنین اراده سیاسی برای تداوم مقاومت و حفظ توان هسته‌ای ایران با اقدامات خرابکارانه و تروریستی متوقف نمی‌شود بلکه جمهوری اسلامی ایران در پروسه مذاکره با اثبات حقانیت خود و توحش طرف مقابل و همچنین نصب نسل جدید سانتریفیوژها، در مجامع بین المللی و افکار عمومی جهان هم فرصت بهتری برای اثبات حقانیت فعالیت هسته‌ای‌خود را می‌یابد.

شیخی گفت: رفتارشناسی و مطالعه مواضع حاکمیت نشان‌ می‌دهد در حوزه فنی با استقرار نسل جدید سانتریفیوژها و اقدامات جبرانی چند برابری فنی و در حوزه حقوقی هم با پیگیری در سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پاسخ حقوقی را دنبال می‌کند و در حوزه سیاسی هم با افزایش مقاومت و عدم سازش و کوتاه نیامدن از مواضع ادامه خواهد داد.

مدیرکارگروه تحولات سیاسی پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، اظهار کرد: البته در حوزه امنیتی هم جمهوری اسلامی ایران ضمن تشدید نظارت‌ها، پایش‌ها و رصدهای امنیتی در راستای انسداد حفره‌های موجود و ممکن، در زمان و مکان مناسب پاسخ خرابکاری‌ها را می‌دهد.

وی ادامه داد: پاسخ به صورتی خواهد بود که تروریست‌ها مکان و زمان را برای ایران تعیین نکنند و با صبر استراتژیک، جمهوری اسلامی ایران وارده تله‌گذاری خشم توسط صهیونیست‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha