صلح بیش از ۵۵ هزار اختلاف در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3964440
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
در سال گذشته صورت گرفت؛

صلح بیش از ۵۵ هزار اختلاف در آذربایجان‌غربی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی، گفت: بیش از ۵۵ هزار اختلاف طی سال گذشته منجر به صلح و سازش شده است.

ارسالی امروزا صلح بیش از 55 هزار اختلاف در سال 1399در آذربایجان‌غربیهادی صمدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی، 24 فروردین ماه، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بیش از ۵۵ هزار اختلاف با میانجیگری اعضای شورا‌های حل اختلاف استان طی سال گذشته منجر به صلح و سازش شده که جای امیدواری، تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در سال گذشته تعداد ۲۳۱ هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شد که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در سراسر استان تعداد ۲۳۳ هزار و ۷۵۶ فقره پرونده مورد رسیدگی واقع شده و مختومه شده است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این میزان رسیدگی به دعاوی و اختلافات در شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد موجودی پرونده‌ها را در پایان سال ۹۹، ۲ هزار و ۷۳۷ فقره کاهش داده و موجب ثبت عملکرد مثبت برای شورا‌های حل اختلاف استان در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی در راستای اجرای بخشنامه‌های ریاست قوه قضائیه و سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف در جامعه، موفق به صلح و سازش تعداد ۵۵ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده در سال ۱۳۹۹ گردید.

صمدی بیان کرد: بیشترین میزان مصالحه نسبت به پرونده‌های قابل مصالحه مربوط به حوزه قضایی شاهین دژ است که موفق به حل و فصل ۵۰ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در این حوزه قضایی شده و حوزه‌های قضایی شوط و اشنویه نیز با ۴۹ درصد مصالحه مشترکاً در جایگاه دوم و حوزه قضایی پلدشت نیز با ۴۵ درصد مصالحه در جایگاه سوم قرار دارد.

وی گفت: حوزه‌های قضایی ارومیه، بوکان و نقده را به ترتیب با ۶۸۳، ۵۶۵ و ۳۰۲ فقره کاهش در موجودی پرونده‌ها؛ دارای بیشترین عملکرد مثبت در بین حوزه‌های قضایی آذربایجان‌غربی بودند.

انتهای پیام
captcha