اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مساجد و بقاع متبرکه آذربایجان غربی
کد خبر: 3964557
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مساجد و بقاع متبرکه آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و مرمت مساجد و ساماندهی بقاع متبرکه استان اختصاص یافته است.

ارسالی| اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مساجد و بقاع متبرکه آذربایجان غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است 70 میلیارد ریال اعتبار شامل 55 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 15 میلیارد ریال از محل درآمدهای موقوفات استان برای تعمیر و مرمت مساجد و توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری در بقاع متبرکه استان هزینه می‌شود.

وی افزود: امسال همچنین اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه استان از جمله نصب پنل‌های خورشیدی ادامه داشته و از طریق سرمایه‌گذاری در این طرح در نظر است تا درآمدهای پایداری به دست آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته در 12 موقوفه ارومیه و امامزاده غریب حسن پنل‌های خورشیدی نصب شد که نتایج مثبتی داشته است و امسال نیز نصب این پنل‌ها در سایر مکان‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صرف هزینه 12 میلیارد ریال برای انجام کارهای عمرانی در بقاع متبرکه استان در سال گذشته، بیان کرد: در این سال در هفت هزار و 500 مترمربع از بقاع متبرکه استان عملیات‌های اجرایی مانند بازسازی، احداث و تعمیر انجام گرفت.

جوانبخت تصریح کرد: همچنین در سال گذشته محوطه‌سازی امامزاده اسحاق و کف‌سازی امامزاده سیدمحمد اهرنجان سلماس به پایان رسید و عملیات اجرایی ساخت بقعه محمدبن خلیلات ارومیه انجام شد.

 

انتهای پیام
captcha