تمام مشکلات از نبود معیت عملی با ائمه(ع) است / هدیه قرائت قرآن به امام زمان(عج) + فیلم
کد خبر: 3968941
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

تمام مشکلات از نبود معیت عملی با ائمه(ع) است / هدیه قرائت قرآن به امام زمان(عج) + فیلم

حجت‌الاسلام سیدابراهیم موسوی با بیان آثار هدیه قرائت قرآن به حضرت صاحب‌الامر(عج) اظهار کرد: وقتی راوی از امام کاظم(ع) پرسید که ماه رمضان قرائت قرآن را به شما ائمه(ع) دین هدیه می‌کنم، حال پاداش من چیست؟ حضرت سه بار فرمودند که با ما هستید. امروز تمام مشکلات ما برای این است که با ائمه(ع) معیت وجودی، اخلاقی، اعتقادی و عملی نداریم.

سید ابراهیم موسوی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم موسوی، از اساتید حوزه علیمه و دین‌پژوه، به مناسبت ماه مبارک رمضان به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت این ماه و قرآن پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛

ماه مبارک رمضان ماهی است که پیامبر(ص) فرمودند اگر امت من می‌دانستند که در باطن و ملکوت این ماه چه چیزی وجود دارد، آرزو می‌کردند تمام سال رمضان باشد. سال است و ماه رمضان و ماه رمضان است و شب قدر؛ چراکه فرمود سیدالشهور ماه رمضان است و قلب ماه رمضان نیز شب قدر است.

شب قدر است و نزول ملائکه و روح: «تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ»؛ لذا شب قدر است و ظرف نزول قرآن مجید. حال ما هستیم و قرآن و ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر وجود مقدس امام زمان(عج). به مقتضای فرمایش قرآن که فرمود: «وَ مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»، یکی از فرمایشات رسول خدا(ص) حدیث ثقلین است که پیامبر(ص) فرمود من رفتم و دو چیز نفیس را برای شما گذاشتم که قرآن و عترت است. ماه رمضان ماه جمع این دو گوهر گرانبهاست.

ما هستیم و شب قدر و نزول قرآن و نزول ملائکه و روح که بر صاحب حقیقی قرآن نازل می‌شوند. طبق دستور ائمه(ع) و روایاتی که رسیده، به همه توصیه می‌کنیم که مغتنم بدانند، چون نفس کشیدن در این ماه تسبیح است. این ماده نفس را که تبدیل به سبحان‌الله می‌شود، باید در قرائت قرآن صرف کنیم، چون وقتی می‌خواهیم خود را قرآنی کنیم، قدم اول قرائت و سپس نوبت به تدبر و تخلق به قرآن است. باید از قرائت شروع کنیم، اما با نفسی که سبحان‌الله است و این نفس‌ها را در قرائت قرآن خرج کنیم و این قرائت قرآن را به حضرت صاحب‌الامر(عج) هدیه کنیم. وقتی راوی گفت چنین می‌کنم؛ یعنی ماه رمضان قرائت قرآن می‌کنم و به شما ائمه(ع) دین هدیه می‌کنم، حال پاداش من چیست؟ حضرت کاظم(ع) سه بار فرمودند که با ما هستید. امروز تمام مشکلات ما برای این است که با ائمه(ع) معیت وجودی، اخلاقی، اعتقادی و عملی نداریم.

فرموده‌اند هدیه را رد نکنید، حال قرآن و ماه رمضان است. وقتی این قرائت را به پیشگاه سلیمان ملک وجود تقدیم می‌کنیم، محال است که رد کنند و قطعاً جزای این عمل عنایت ایشان است و موجب می‌شود امورات فردی و اجتماعی ما حل شود.

انتهای پیام
captcha