مجید فقیه و تلاوت 90 دقیقه‌ای که سعودی‌ها را به وجد آورد + فیلم
کد خبر: 3969129
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
در مستند «راویان نور» معرفی شد؛

مجید فقیه و تلاوت 90 دقیقه‌ای که سعودی‌ها را به وجد آورد + فیلم

مجید فقیه، حائز رتبه برتر در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و همچنین دارنده رتبه دوم مسابقات بين‌المللى قرآن کريم عربستان سعودى در رشته قرائت و حفظ 5 جزء است که طی سفر به این کشور در نوجوانی، با 90 دقیقه اجرای قرائت تحقیق از سوره‌های واقعه، الرحمن، معوذتین، اخلاص و فاتحه به اندازه‌ای سعودیان را متحیر می‌کند که از این اجرا نوار کاستی با عنوان «من اجمل القرائات الموجود بصوت القاری: عبدالمجید فقیه» تهیه و تکثیر می‌کنند.

مجید فقیه و تلاوت 90 دقیقه‌ای که سعودی‌ها را به وجد آورد

به گزارش ایکنا، سومین قسمت از مستند «راویان نور» به معرفی مجید فقیه، قاری بین‌المللی کشورمان از اصفهان و حائز رتبه برتر در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و همچنین دارنده رتبه دوم مسابقات بين‌المللى قرآن کريم عربستان سعودى در رشته قرائت و حفظ 5 جزء (سال 79) پرداخت.

وی فعاليت قرآنى خود را از سال 70 و با تقلید از استاد عبدالباسط شروع و مدت پنج سال از ايشان تقليد کرد. سپس چند سالی از استاد منشاوی بهره گرفت و بعد از آن تقلید از استاد شحات محمد انور پرداخت و اکنون نيز از سبک اين استاد و اساتيد ديگر مصرى در تلاوت‌هایش استفاده مى‌کند.

فقیه به خاطر اعزامش به مسابقات بین‌المللی عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: قرار شد اگر حفظ را آماده هستم، به این مسابقات اعزام شوم. خاطرم هست مرحله اول تست را خراب کردم، چراکه هیچ چیز نمی‌دانستم، یک ماه فرصت داشتم تا محفوظاتم را کامل کنم و دوباره از من تست بگیرند و اگر محفوظاتم خوب نبود نفر دیگری به مسابقات اعزام شوند، دو جزء را حفظ بودم، سه جزء دیگر را ظرف یک ماه حفظ کردم. خاطرم هست برخی از روزها حتی پنج صفحه حفظ می‌کردم. هنگامی که برای تست رفتم به قدری به محفوظاتم مسلط بودم که حتی کلمه‌ای را می‌پرسیدند می‌گفتم، چه آیه‌ای، کدام صفحه است.

این قاری بین‌المللی کشورمان فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و الکترونیک در مقطع کارشناسی است و با توجه به سبقه فعالیت‌های قرآنی و مطالعاتی که در این زمینه داشته است، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه اصفهان ادامه تحصیل می‌دهد و در حال حاضر دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث است.

مجید فقیه

مجید فقیه اعزام‌های زیادی برای تبلیغ به کشورهای فرانسه، بلژیک، غنا، عربستان، امارت متحده، مالزی و سنگاپور داشته است. همچنین در نوجوانی و طی اعزام به عربستان سعودی با 90 دقیقه اجرای قرائت تحقیق از سوره‌های واقعه، الرحمن، معوذتین، اخلاص و فاتحه به اندازه‌ای سعودیان را متحیر می‌کند و به وجد می‌آیند که از این اجرا نوار کاستی با عنوان «من اجمل القرائات الموجود بصوت القاری: عبدالمجید فقیه» تهیه و تکثیر می‌کنند.

وی درباره فعالیت‌ با مجموعه قول سدید در زمینه ضبط و تولید اجراهای متعدد از همخوانی و قرائت‌ها با نغمات گوناگون گفت و ادامه داد: این مجموعه در زمینه تولید محتوای صوتی و تصویری با کیفیت با محتوای دینی در بستر شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کند. گروه همخوانی‌مان حائز رتبه اول کشوری است و اجراهای متعدد در سفرهای خارجی و افتتاحیه و اختتامیه مسابقات به صورت پلی بک داشته است که اثر «اسماءالحسنی» بازخوردهای خوبی داشته است.  

مجید فقیه دارای آثار ماندگار قرآنی چون ضبط ترتيل آموزشی براى دانش آموزان مقطع ابتدایی کل کشور و همچنین ضبط و تکثیر نوار قرائت قرآن در عربستان سعودى است.

این قاری بین‌المللی کشورمان در پایان گفت: امیدوارم تا آخر عمر بتوانم با عزت زندگی کنم و آنچنان که خداوند می‌خواهد شایسته توفیق و خدمت به این آستان باشم.

از دیگر بخش‌های این برنامه، گفت‌‌وگو با برادر، دوستان، اساتید و شرکت‌کنندگان در جلسات قرآن ایشان بود که مجید فقیه را اینگونه معرفی کردند؛

  • آرامش و اطمینان به نفس بالا در هنگام اجرای تلاوت
  • جاگیری خوب نغمات قاریان شهیر جهان اسلام در ذهن ایشان
  • استفاده خالصانه و غیرمتوقعانه از صدای گرمش در فرازخوانی تلاوت قرآن، همخوانی و تواشیح طی همکاری با مجموعه قول سدید
  • تحصیل در زمینه علوم قرآنی
  • تواضع و فروتنی ایشان
  • علاقه‌مندی و استعداد به فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی و تلاش علمی در موضوعات مختلف قرآنی
  • درک خوب و گیرایی خوب
  • نگارش کتاب «زید بن ثابت» به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، توسط حجت‌الاسلام علیرضا زکی‌زاده رنانی و مجید فقیه حبیب‌آبادی

این برنامه به تهیه‌‌کنندگی و کارگردانی سیدمهدی موسوی‌برزکی طی ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای حوالی ساعت ۱۸:۴۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود که  بازپخش این مجموعه روز بعد، ساعت ۱۲:۳۰ انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha