شرط توفیق نمایشگاه مجازی قرآن / ارائه محصولات با تخفیف 20 درصدی در قرآن استور
کد خبر: 3969220
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
بنیانگذار قرآن استور بیان کرد:

شرط توفیق نمایشگاه مجازی قرآن / ارائه محصولات با تخفیف 20 درصدی در قرآن استور

بنیانگذار فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن و محصولات قرآنی با اشاره به حضور این فروشگاه در نمایشگاه مجازی قران کریم، گفت: محصولاتی این فروشگاه با 20 درصد تخفیف ارائه شده است.

 ویژگی‌های نمایشگاه مجازی قرآن / معرفی خدمات «قرآن‌استور»

«قرآن استور» یک فروشگاه اینترنتی قرآن و محصولات قرآنی است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به آن انواع قرآن بدون ترجمه و همچنین ترجمه‌های مختلف قرآن به زبان فارسی و زبان‌های خارجی، محصولات دیجیتالی قرآنی، کتب تفسیر، محصولات آموزش قرآن و محصولات فرهنگی و مذهبی و ... را به صورت آنلاین سفارش داده و از طریق سیستم پست در محل کار یا زندگی خود تحویل بگیرند.

مدل فروش قرآن استور در دو سال ابتدایی فعالیت خود به صورت خرده فروشی آنلاین بود؛ یعنی تمام محصولات موجود در سایت ابتدا توسط قرآن استور از انتشارات و تأمین‌کنندگان معتبر خریداری گردیده و سپس قیمت‌گذاری شده و در سایت عرضه می‌شد. از اوایل سال 1400 قرآن استور با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدل «مارکت پلیس» تبدیل شده و بستری برای اتصال مستقیم انتشارات، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان محصولات به خریداران را فراهم کرده است.

از طریق قرآن استور عرضه‌کنندگان محصولات قرآنی به بازاری به وسعت ایران متصل می‌شوند و خریدارن هم بدون واسطه می‌توانند به هزاران محصول مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. در این روش فروشندگان قرآن استور همچون مغازه‌داران یک پاساژ محصولاتشان را خودشان قیمت‌گذاری کرده و روی پلتفرم قرآن استور به فروش می‌رسانند و قرآن استور با نمایش کمترین قیمت ارائه شده در صدر لیست فروشندگان سبب ایجاد رقابت در میان فروشندگان مختلف یک کالا برای عرضه با مناسب‎ترین قیمت می‌شود.

قرآن استور وجوه پرداختی مشتریان را تا رسیدن محصول به دست مشتری نزد خود به امانت نگه می‌دارد و پس از رسیدن محصول به دست مشتری و اخذ رضایت خریدار، نسبت به پرداخت آن در وجه فروشنده اقدام می‌نماید. امسال و در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، قرآن استور نیز حضور یافته است. در ادامه گفت‎وگویی با بنیانگذار «فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن کریم و محصولات قرآنی»(قرآن استور) صورت گرفته است تا با فعالیت این فروشگاه در نمایشگاه قرآن بیشتر آشنا شویم.

ناصر غیاث‌خواه، بنیانگذار فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن کریم و محصولات قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به حضور این سامانه در نمایشگاه مجازی قرآن کریم،‌ به معرفی سامانه قرآن استور پرداخت و گفت: مهم‌ترین ویژگی‌های که سامانه قرآن استور دارد این است که محصولات قرآنی را در دسته‌بندی‌‌های مشخص ارائه می‌دهد. یکی از بخش‌ها کتاب قرآن است که در آن قرآن‌های بدون ترجمه ارائه شده است. در همین دسته قرآن‌های بدون ترجمه، یک تقسیم‌بندی در مورد نام خوشنویس نیز صورت گرفته است. به عنوان مثال بسته مربوط به قرآن با خط «عثمان طه» یا بسته قرآن با خط خوشنویسان ایرانی و ... به صورت جداگانه دسته‌بندی شده است.

وی افزود: در بخش قرآن های با ترجمه فارسی نیز حدود 30 نوع ترجمه فارسی دسته بندی شده است. قرآن با ترجمه غیرفارسی از جمله انگلیسی و ...، کتب تحصیل قرآن، قرآن‌های نفیس نیز از دیگر دسته بندی های موجود در مورد کتاب قرآن است.

غیاث‌خواه با اشاره به اینکه در مباحث آموزشی نیز محصولاتی را ارائه می کند، بیان کرد: در این بخش محصولات مربوط به آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صورت و لحن، تفسیر و مفاهیم، آموزش حفظ، آموزش وقف و ابتدا و آموزش قرآن برای کودکان دسته بندی شده است. همچنین قلم قرآنی هوشمند نیز به عنوان یک بسته جداگانه تعریف شده است. محصولات مذهبی ویژه کودکان نیز یک دسته‌بندی جداست که اعم از کتاب، نرم افزار، ملزومات جشن تکلیف و اسباب بازی مذهبی خواهد بود.

بنیانگذار فروشگاه اینترنتی قرآن و محصولات قرآنی همچنین به دسته‎بندی جداگانه‎ای با عنوان «کتاب‎های رنگی» اشاره و تصریح کرد: در سال‌های اخیر قرآن و ادعیه به صورت رنگی چاپ شده و بیشتر مورد استقبال بانوان قرار گرفته و باعث جذب نوجوانان شده است، در این بخش قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه رنگی ارائه شده است. علاوه بر این وسائل کادویی و تزئینات با محتوای مذهبی و ملزومات نماز نیز در یک دسته‌بندی دیگر عرضه شده است.

وی در مورد تخفیف‎های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه مجازی قرآن کریم، اظهار کرد: همه محصولات به جز قلم قرآنی با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود. سایت ما به صورت مارکت است و انتشارات و تولیدکنندگان محصولات خود را تعریف کرده و وقتی به فروش می‌رود خودشان مستقیم به خریدار ارسال می‌کنند، بنابراین ما تولیدی نداریم که آن را مستقیم عرضه کنیم. همینجا از همه انتشارات و تولیدکنندگان محصولات قرآنی و فرهنگی، مذهبی و حجاب و عفاف که تا به حال نسبت به ثبت محصولات خود در سایت اقدام نکرده‌اند دعوت می‌کنم که در سایت به عنوان فروشنده ثبت نام کنند تا محصولات به نام برند خودشان عرضه شود.

غیاث‎خواه در بخش دیگری از گفتوگوی خود در مورد نمایشگاه قرآن و انتظاراتی که از نوع مجازی آن می‎تواند وجود داشته باشد، بیان کرد: هرچند برگزاری نمایشگاه به شکل مجازی شور و شوق نمایشگاه حقیقی را ندارد اما با توجه به شرایط خاصی که کشور درگیر آن شده چاره‌ای جز برگزاری مجازی نبوده ضمن اینکه من اعتقاد دارم بعد از رفع مشکل کرونا در کنار نمایشگاه فیزیکی بهتر خواهد بود نمایشگاه مجازی را نیز داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه فیزیکی تنها قشر خاصی از جامعه که در تهران زندگی می‌کنند امکان مراجعه داشتند و شهروندان ساکن شهرهای دور از مرکز از نمایشگاه فیزیکی بی بهره بودند. در نمایشگاه مجازی اما بهره‌مندی یک روستانشین لب مرز از نمایشگاه به اندازه یک شهروند ساکن تهران است و امکان بهره مندی از محصولات قرآنی را به همان اندازه دارد. امیدوارم بعد از شرایط کرونایی نمایشگاه فیزیکی برگزار شود اما حتماً در کنار آن شاهد نمایشگاه مجازی قرآن کریم به صورت کامل‌تر و پربارتر از نخستین دوره باشیم.

بنیانگذار فروشگاه اینترنتی قرآن و محصولات قرآنی اظهار کرد: نمایشگاه مجازی امکان بهره مندی تولیدکنندگان محصولات قرآنی را فراهم کرده است، اینکه تولیدکنندگان چقدر بتوانند از این امکان بهره ببرند یک بحث جداگانه است و بستگی به خود آنها و محصولاتی که برای عرضه دارند، دارد. محدودیت مکانی از نظر وسعت برای نمایشگاه مجازی وجود ندارد و هر تعداد ناشر و تولیدکننده تمایل داشته باشند می توانند در آن حضور داشته باشند.

غیاث‎خواه گفت: مسئله مهم شکل ارائه محصولات است؛ در نمایشگاه حقیقی برای افرادی که در نمایشگاه بودند، آشنایی با محصولات و مشاهده محصولات راحت‌تر بود اما در نمایشگاه مجازی اینگونه نیست لذا باید بر روی این کار شود؛ یعنی دسته‌بندی‌هایی که لازم است باید طراحی شود تا کاربر به راحتی بتواند به محصول مورد نظر خود دست پیدا کند. الان بخش فروشگاهی این خواسته را فراهم نمی‌کند؛ یعنی دسته‌بندی مشخص نیست و تمام محصولات عرضه شده کتاب قرآن است در حالی که محصولات قرآنی اعم از کتاب است.

وی در ادامه اظهار کرد: نحوه جست‌وجو باید بهتر باشد تا کاربر راحت‌تر به محصول مورد نظر خود برسد.

غیاث‌خواه در پایان اظهار کرد: خدمت جدیدی که سایت قرآن استور ارائه می‌دهد که در نوع خود در بین سایت‌های فروشگاهی بی‌نظیر است، مشاوره تلفنی برای انتخاب محصول است. کسانی که برای انتخاب محصول مورد نظرشان نیاز به مشاوره دارند و یا دسترسی به اینترنت ندارند و یا نمی‌توانند محصول مورد نظرشان را از طریق سایت سفارش دهند، می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۴۰۰۴۵۸ تماس گرفته یا از طریق واتس‌اپ پیام دهند تا با کارشناسان محصولات قرآنی در تماس باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha