حضور حداکثری، رمز اقتدار جهانی
کد خبر: 3969401
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
یادداشت وارده /

حضور حداکثری، رمز اقتدار جهانی

بی‌شک حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تمامی معادلات و صف‌آرایی دشمن و بدخواهان ملت را تغییر داده و شرایط جدیدی را برای اقتدار ملی در عرصه بین‌المللی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و معیشتی فراهم می‌کند

به گزارش ایکنا، در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، صفی‌الله رمضان‌خانی، دبیر و جانشین رئیس مرکز مطالعات حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، در یادداشتی به آثار و نتایج مشارکت حداکثری در انتخابات پرداخته که متن آن به شرح ذیل است:

انتخابات ریاست جمهوری جزء مهم‌ترین و مؤثرترین رخدادهای سیاسی ایران اسلامی محسوب می‌شود که عمده‌ترین و اصلی‌ترین امور کلان و خرد اجرایی و ترسیم نقشه راهبردی و کاربردی آینده نظام مقدس و بهره‌مندی ملت از امکانات و سرمایه‌های ملی خواهد بود.

موعد برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ایران در شرایطی برگزار می‌شود که بخش‌هایی از جامعه‌ در معرض فشارهای اقتصادی و معیشتی و چالش‌های رونق کسب و کار را قرار دارند. اگرچه با نگاه عوامانه برخی سیاسیون و صاحبان کرسی‌ها از بی‌تأثیری تحولات سیاسی و انتخابات پرشور در روند معیشتی و رفع موانع کسب کار و گره‌گشایی اقتصادی به زبان می‌آورند، اما نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که بخش‌های قابل توجهی از جامعه‌ همچنان به تغییرات سیاسی که در بهار سال 1400 رخ خواهد داد امیدوار بوده و با تغییر دولت و دمیدن جانی نو در بدنه اجرایی کشور و افزایش روحیه هم‌افزایی بین دستگاه‌ها با حضور جوانان مؤمن و انقلابی یقیناً گشایشی در اوضاع و احوال فردی و جمعی حاصل خواهد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با چالش‌های جدی برای جریان‌های سیاسی و نامزدهای مطرح در جذب حداکثری آراء و حضور مردم در پای صندوق های رای مواجه کرده است. کاندیداهای این عرصه علاوه بر آگاهی مطلوب بر امور و قدرت رفع مشکلات و تعامل سازنده با جهان باید از قدرت اجماع‌سازی و بسیج جریان‌ها در حل موضوعات اساسی کشور برخوردار باشد. از مهمترین چالش‌های موجود می‌توان به مسئله حیاتی حضور حداکثری و جذب جریان‌های فعال و دلسوز ملت و کشور اشاره کرد. لذا با تجربه تأمل برانگیز در شرکت ملت ایران اسلامی در انتخابات اسفند ماه سال 1398 مجلس شورای اسلامی همزمان با شروع شیوع بیماری منحوس کرونا، برای حضور حداکثری و نمایش دوباره اقتدار ملی در جهان، باید الزامات و راهکارهایی عملی اتخاذ و اجرایی شود. از الزامات زمینه جذب حداکثری و تشویق و ترغیب مردم در برگزاری بهتر و پرشور دموکراسی بزرگ قرن و زنده نگه داشتن نام و یاد امام بزرگوارمان شهدای عزیز و قهرمان نیم قرن گذشته سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، می‌توان به ارائه مبانی راهگشا و کارشناسی شده در حوزه‌های اقتصادی، روابط بین‌الملل و تعامل سازنده و عزتمند با کشورها، انجام کار کارشناسی واقعی بر اساس تکیه بر اصل خودباوری، ارتقاء وضعیت معیشتی و راهکارهای عملی مبنی بر رونق تولید و کسب کار اشاره کرد.

از دیگر عوامل حضور حداکثری و حماسی در انتخابات پیش رو ، ایجاد فضای پرشور و با نشاط و رقابت صحیح حول عدالت تبلیغاتی و دسترسی به ابزارهای تبلیغات است لذا شرایط بد اقتصادی و شیوع نفس‌گیر بیماری شوم کرونا، استقبال و حضور را عملا تحت‌الشعاع قرار داده است که این مهم و پروپاگاندای رسانه‌ای دشمن و جریان‌های برانداز در کمرنگ و بی‌اثر ساختن انتخابات با تمام قدرت به میدان آمده‌اند و ملت هوشیار و فهیم ایران اسلامی بار دیگر بر این سناریوهای پوچ و خفت‌بار دشمنان دیرین خط بطلان کشیده و با حضور پر شور خود سیلی محکمی بر هیمنه پوشالی استکبار خواهد زد.

بی‌شک حساسیت و اهمیت حضور مردم در پای صندوق های رای و مشارکت بالا، یقینا تمامی معادلات و صف‌آرایی دشمن و بدخواهان ملت را تغییر داده و شرایط را برای اقتدار ملی در عرصه بین‌الملل و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و معیشتی فراهم می‌کند، البته مجریان و ستاد برگزاری انتخابات و تصمیم‌گیران این مهم باید آمادگی لازم برای رأی‌گیری الکترونیکی و یا افزایش صندوق‌های سیار به صورت چهره به چهره و بلوکی درب منازل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه حضور حداکثری را فراهم آورند.

یکی دیگر از عوامل عدم شور انتخاباتی در کشور، نبود احزاب قدرتمند و قوی، عدم فعالیت صحیح سیاسی تخصصی در دانشگاه‌ها و اماکن هدف و مجامع عمومی و تشکیل نشدن کرسی‌های آزاد‌اندیشی حسب نظر و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و فاصله‌گیری کنشگران محوری و تاثیر گذار جریانات سیاسی با ژست اپوزیسیون است.

امید است ملت سرافراز و همیشه در صحنه با حضور پرشور و با نشاط خود در انتخابات ریاست جمهوری باردیگر خط بطلانی بر اهداف شوم دشمنان قسم خورده خودشان کشیده و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در انتخاب نامزد اصلح که شاخص‌ها و خصوصیات آن را مدیر و با کفایت بودن، ایمان راسخ، شجاعت، پاکدستی، عدالتخواه و ضدفساد و دارای عملکرد انقلابی و جهادی و معتقد به توانمندی‌های داخل و معتقد به جوانان و مردمی و امیدوار به آینده فرمودند، را سرلوحه قرارداده و با انتخابی شایسته زمینه تحقق اصل خواسته ملت؛ عدالت اجتماعی و رفع مشکلات اقتصادی و دیگر موضوعات مرتبط، را فراهم ساخته و کشور عزیز و متمدن ایران اسلامی را در جایگاه حقیقی خود در جهان قرار دهد.
ان شاءالله ...

انتهای پیام
captcha