نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در راستای تشویق به مشارکت در انتخابات
کد خبر: 3969517
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
با برگزاری مناظرات دانشجویی؛

نقش‌آفرینی جهاددانشگاهی در راستای تشویق به مشارکت در انتخابات

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خبر داد: جهاددانشگاهی با برگزاری مناظرات دانشجویی ـ انتخاباتی از سوی سازمان دانشجویان تلاش دارد در انتخابات پیش رو نقش‌آفرینی کند.

مهدی عباسی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مهدی عباسی، رئیس این سازمان، گفت‌وگو را یکی از نیاز‌های جامعه امروز ایران خواند و گفت: گفت‌وگو یکی از ابزار‌های مهم مدیریت امور اجتماعی و سیاسی است که می‌تواند جوانان و دانشجویان را در مسیر گفتمان صحیح مبتنی بر ایفای مسئولیت اجتماعی قرار دهد.
 
وی افزود: دانشگاهیان و دانشجویان همواره یکی از گروه‌های مرجع جامعه بوده‌اند. به همین دلیل، آگاهی‌بخشی به سایر اقشار مردم یکی از رسالت‌های دانشجویان است که از این طریق می‌توانند در موضوعات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار و جریان‌ساز باشند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، همواره با درنظرگرفتن مصالح ملی و با رویکرد تقویت مشارکت اجتماعی و سیاسی دانشجویان، از ورود به جریان‌ها و جبهه‌گیری‌های سیاسی خودداری کرده است، گفت: دانشجویان همیشه در انتخابات مختلف تأثیرگذار بوده‌اند و فعالیت آن‌ها در این عرصه می‌تواند به رونق فضای انتخاباتی در کشور کمک کند.

وی افزود: هرچند در ایام انتخابات رویکرد تشکل‌های دانشجویی بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد و تقاضا برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در ایام انتخابات افزایش می‌یابد، اما امسال شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، فعالیت‌های دانشجویی را تحت‌الشعاع قرار داده است و این امر می‌تواند به شور و شوق انتخاباتی در سطح جامعه نیز لطمه بزند؛ بنابراین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تلاش خواهد کرد با اجرای برنامه‌های دانشجویی از طریق فضای مجازی، فضای انتخاباتی و دانشجویی را زنده و پرشور نگه دارد.

وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی نقش مؤثری در ارتقای مشارکت عمومی جامعه دارند، ادامه داد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود و به منظور تحقق‌بخشیدن به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری، در ایام منتهی به انتخابات، برنامه‌هایی با محوریت گفتگوی انتخاباتی میان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی این سازمان شروع شده است و تقریبا تا انتخابات، دست‌کم هر هفته یک مناظره برگزار خواهد شد.

عباسی افزود: گفت‌وگو‌های دانشجویی ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با هدف بررسی ابعاد، تأثیرات، شرایط و مقتضیات نهاد انتخابات از منظر دانشجویان با موضوعات «عوامل مؤثر بر مشارکت مردم در انتخابات»، «عملکرد نهاد‌های اجرایی و نظارتی در انتخابات»، «حضور و مشارکت اقشار مختلف مانند زنان و نظامیان در انتخابات»، «نقش تشکل‌های دانشجویی در انتخابات»، «اخلاق انتخاباتی»، «معیار‌های نامزد اصلح»، «اولویت‌های برنامه‌ای نامزدها»، «شفافیت در عملکرد مالی ستاد‌های انتخاباتی» و... با حضور دانشجویان فعال سیاسی و اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، از سوی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha