آزادی فلسطین فرا رسیده / روز قدس روز اعلام انزجار از ظلم صهیونیست‌ها است
کد خبر: 3969719
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
در سومین روز از کنگره بین‌المللی قدس شریف تأکید شد؛

آزادی فلسطین فرا رسیده / روز قدس روز اعلام انزجار از ظلم صهیونیست‌ها است

سخنرانان کنگره بین‌المللی قدس شریف با بیان اینکه روز قدس، روز اعلام انزجار از ظلم صهیونیست‌ها است، تأکید کردند: تزلزل هر چه بیش‌تر رژیم صهیونیستی، روز آزادی فلسطین را نزدیک‌ می‌کند.

به گزارش ایکنا، سومین روز از دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف عصر امروز پنج‌شنبه 16 اردیبهشت ماه، به صورت مجازی از طریق شبکه عبرات برگزار شد.

شخصیت‌های مسلمان از سراسر جهان با ایراد سخنرانی در این کنگره تأکید کردند که همه مسلمانان و آزادگان جهان در دفاع از قدس در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی کوتاه نخواهند آمد.

سکوت در برابر ظلم به ملت مظلوم فلسطین هرگز جایز نیست

آدام سبیالا؛ فعال رسانه‌ای از اوگاندا گفت: امروز سکوت در برابر ظلم مستکبران هرگز جایز نیست و خیانت‌هایی که به ملت مظلوم فلسطین شده، هرگز قابل بخشش نخواهد بود.

 سبیالا تأکید کرد: همانگونه که همه می‌دانیم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شده و این روز نماد حمایت از ملت مظلوم فلسطین است و همه وظیفه داریم به حمایت از آن ها به پا خیزیم.

وی با بیان این که امروز سکوت در برابر ظلم مستکبران هرگز جایز نیست، افزود: خیانت‌هایی که به ملت مظلوم فلسطین شده، هرگز قابل بخشش نخواهد بود.

 فعال رسانه‌ای از اوگاندا ادامه داد: صهیونیست‌ها نه تنها به ملت مظلوم فلسطین بلکه به همه ملت‌های جهان ظلم کرده‌اند و این ظلم آن‌ها ادامه دارد.

وی با بیان این که روز آزادی فلسطین فرا رسیده و هر روز شاهد تزلزل بیشتر رژیم صهونیستی هستیم، تأکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک نابودی آن‌ها را مشاهده کنیم.

اشغال قدس شریف جریحه‌ای بر قلب مسلمانان است

سید جواد صالحی، مدیر حوزه علمیه پیامبر اعظم افغانستان در ادامه این نشست گفت: از اشغالگری قدس شریف اعلام انزجار می‌کنیم، چون جریحه‌ای بر قلب مسلمانان است و تنها راه موفقیت را وحدت در سایه علما و بزرگان دینی می‌دانیم.

مدیر حوزه علمیه پیامبر اعظم افغانستان افزود: حدود هفتاد سال است که قلب مسلمان از اشغال قدس به درد آمده و در طول این سال‌ها ظلم‌های بسیاری به ملت فلسطین شده است.

وی با بیان این که همه مسلمانان جهان خود را در غم و رنج مردم فلسطین شریک می‌دانند، افزود: مردم افغانستان نیز از زمان اشغال فلسطین با مجاهدان آنان همراه بوده‌اند؛ همزمان با اشغال فلسطین، در افغانستان محلی برای کمک به این ملت مظلوم تشکیل شده و همچنان این حمایت‌ها تا پیروزی نهایی آن‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به این که صهیونیست‌ها هدفشان حکومت بر نیل تا فرات و ایران تا افغانستان است، گفت: در همین راستا، جمعیت مسلمانان جوان افغانستان تشکیل شد تا با این اهداف شوم مقابله کند.

سید صالحی تأکید کرد: حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌داریم و از اشغالگری قدس شریف اعلام انزجار می‌کنیم.

جوامع جهانی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند

ظفر بنگاش، مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر از کانادا گفت: امروز ملت مظلوم فلسطین نیاز به حمایت جوامع جهانی دارند و باید همه جهانیان از آن ها دفاع کنند تا پیروزی نهایی برای آن‌ها رقم بخورد.

بنگاش افزود: چرا برخی تلاش می‌کنند، در وجود بیت المقدس و معراج پیامبر اشکال کنند؟ پیامبر هنگامی که به معراج رفتند، بر مسجدالاقصی تأکید داشتند و آن را مقدس شمردند و هر پژوهشگری در تاریخ ادیان باید به این موضوع توجه کند.

بنگاش مقابله با ظلم و دفاع از مظلوم را وظیفه هر مسلمانی دانست و تأکید کرد: قدس شریف برای همه مسلمانان جایگاه و ارزشی خاص دارد و نخستین قبله مسلمانان است؛ به همین دلیل از ملت فلسطین حمایت کرده و در دفاع از آن‌ها هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام
captcha