شناسایی ۹۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3971146
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

شناسایی ۹۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت ۹۰۵ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شدند و هزار و ۲۱۲ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری شدند.

ارسالی امروز ا شناسایی ۹۰۵ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشتهجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۵ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شدند و هم‌اکنون هزار و ۲۱۲ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری بوده که از این تعداد، ۴۸۸ نفر مشکوک به بیماری هستند.

آقازاده بیان کرد: در این مدت زمان ۱۵ نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۴ هزار و ۳۷۲ نفر رسید.

وی افزود: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی ۱۶۰ هزار و ۹۷۹ نفر است و رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، توجه به وجود علایم بیماری و مراجعه به موقع به پزشک و مراکز درمانی و بهداشتی، استراحت و قرنطینه برای مبتلایان جهت جلوگیری از اشاعه بیشتر بیماری تأکید می‌شود.

آقازاده گفت: شهرهای ارومیه با ۴ نفر، میاندوآب، خوی، پیرانشهر ۲ نفر و بوکان، مهاباد ماکو، پلدشت و نقده با یک نفر فوتی، شهرهایی است که بیماران کرونایی در آن جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ارومیه با ۸۷ نفر، خوی ۳۶ نفر، میاندوآب ۲۱ نفر و بوکان ۱۸ نفر شهرهایی هستند که بیشترین مبتلایان را داشته و توصیه و خواهش داریم که مردم نمونه جهش یافته بیماری کرونا را جدی بگیرند تا با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم با کرونا مقابله و مبارزه کنیم.

انتهای پیام
captcha