عضویت درمانگاه تخصصی دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در سامانه مدیریت بیماریهای نادر
کد خبر: 3971158
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

عضویت درمانگاه تخصصی دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی در سامانه مدیریت بیماریهای نادر

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاددانشگاهی به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA ) در خصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت‌کننده پن انسولین در سطح استان ملحق شد.

ارسالی| عضویت درمانگاه تخصصی دیابت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در سامانه مدیریت بیماری‌های نادربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، امین رستم‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاددانشگاهی به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر(RDA ) در خصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت‌کننده پن انسولین در سطح استان ملحق شد.

وی اظهار کرد: درمانگاه دیابت واحد جهاددانشگاهی استان تنها درمانگاه بخش نیمه‌دولتی و خصوصی در استان بوده که به این سامانه ورود پیدا کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سامانه مدیریت بیماری‌های نادر(RDA ) توزیع داروهای بیماران صعب‌العلاج است، ادامه داد: از این پس سامانه مدیریت بیماری‌های نادر(RDA ) به عنوان مرجع درخصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت‌کننده پن انسولین در سطح استان است تا با مدیریت بهینه بیماران در زمان کمبود دارو با مشکل مواجه نشود.

وی عنوان کرد: تمامی بیمارانی که پن انسولین مصرف می‌کنند می‌توانند با مراجعه به درمانگاه دیابت جهاددانشگاهی به عنوان تنها درمانگاه  بخش نیمه‌دولتی، نسبت به ثبت مشخصات کامل خود در بانک اطلاعاتی سامانه اقدام کنند.

رستم‌زاده تصریح کرد: مرکز تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از کادر درمان متخصص، پزشک فوق تخصصی عفونی، داخلی، دیابت و زخم‌کارهای متخصص دستیار اتاق عمل، کارشناس پرستاران در زمینه‌های جلوگیری از قطع عضو و تسریع در زمان بهبودی و جلوگیری از پیشرفت عفونت، غربالگری و تشخیص زود هنگام دیابت، مشاوره و کنترل عوامل خطرساز قلبی، مشاوره و برنامه‌ریزی ورزشی، مشاوره تغذیه، ارزیابی و مراقبت از پای بیماران دیابتی، خدمات تخصصی ترمیم زخم بافت با روش‌های نوین، پانسمان در منزل به ارائه خدمات به تمامی بیماران دیابتی و افرادی که به هر دلیلی زخمی در عضوی از بدن خود دارند اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه اولین درمانگاه تخصصی زخم و دیابت در شمال‌غرب کشور است، تصریح کرد: در راستای عمل به این رسالت علمی جهادی و  اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی و افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم بیماران دیابتی شد در این راستا تاکنون به بیش از 6000 نفر از شهروندان انواع خدمات پزشکی ارائه شده و از قطع عضو بیش از  700 نفر از مبتلایان به دیابت که در مرحله قطع عضو  در سطوح مختلف بودند جلوگیری کرده است.

لازم به ذکر است، درمانگاه تخصصی زخم و دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به آدرس ارومیه، میدان امام حسین(ع)، به سمت پنجراه، کوچه 25 به شماره تماس 04432230549 آماده ارائه خدمات به هم‌استانی‌ها و استان‌های همجوار است.

انتهای پیام
captcha