۱۷ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی جان باختند
کد خبر: 3971646
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
در ۲۴ ساعت گذشته؛

۱۷ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی فوت شدند که مجموع جان‌باختگان به ۴ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.

ارسالی امروز| جان باختن 17 بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربیجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر از مبتلا یان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که با احتساب این تعداد مجموع جان باختگان به ۴ هزار و۴۴۰ نفر رسید.

وی افزود: آمار فوتی‌ها بیمار ۶ تن در ارومیه، یک تن در تکاب، ۴ نفر در خوی، ۲ تن در سلماس، ۲ نفر در ماکو و ۲ نفر در نقده به دلیل ابتلای قطعی به کروناجان باختند.

آقازاده بیان کرد: در این مدت ۳۵۳ تن در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا و ۱۵۶ تن از آن‌ها در مراکز درمانی بستری شدند و هم‌اکنون هزار و ۱۸۹ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی بستری بوده که از این تعداد، ۴۹۲ نفر مشکوک به بیماری هستند.

وی ادامه داد: کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی به هزار و ۱۴۵ نفر رسیداز این تعداد بیشترین میزان بستری‌ها با ۷۶ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۱۶۳ هزار و ۱۳ تن است و توصیه و خواهش داریم که مردم نمونه جهش یافته بیماری کرونا را جدی بگیرند تا با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم با کرونا مقابله و مبارزه کنیم.

وی گفت: ۲۳۳ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۴۷ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

آقازاده اظهار کرد: رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، توجه به وجود علایم بیماری و مراجعه به موقع به پزشک و مراکز درمانی و بهداشتی، استراحت و قرنطینه برای مبتلایان جهت جلوگیری از اشاعه بیشتر بیماری تأکید می‌شود.

انتهای پیام
captcha