آغاز واکسیناسیون افرادی بالای ۷۵ سال در آذربایجان غربی
کد خبر: 3971795
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

آغاز واکسیناسیون افرادی بالای ۷۵ سال در آذربایجان غربی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در استان آغاز شده و این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سلامت نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز درمانی به صورت رایگان واکسینه شوند.

ارسالی| واکسیسناسیون افرادی بالای 75 سال در آذربایجان غربی آغاز شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رسول انتظارمهدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، امروز، 26 اردیبهشت، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه زمانی واکسیناسیون کرونا در استان اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون طبق برنامه اعلامی وزارت بهداشت به صورت سراسری اجرا می‌شود و در فاز اول واکسیناسیون نیروهای درمانی، جانبازان، افرادی دارای بیماری خاص و پاکبانان بالای 50 سال انجام شد و پس از آن واکسیناسیون افراد بالای 80 سال انجام گرفت.

وی افزود: در حال حاضر نیز واکسیناسیون افراد بالای 75 سال در استان آغاز شده و این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سلامت نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده یا در صورت عدم ثبت‌نام در سایت، می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی به صورت رایگان واکسینه شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این مرحله افراد بالای 80 سال هم که تاکنون واکسن دریافت نکردند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی واکسن دریافت کنند و هیچ ممنوعیتی در این ارتباط وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سطح استان 44 هزار فرد بالای 80 سال وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد تاکنون 25 هزار نفر واکسن دریافت کردند که از بستگان و فرزندان آنها درخواست می‌شود برای دریافت واکسن هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتظارمهدی اظهار کرد: واکسیناسیون سایر افراد نیز طبق برنامه‌ پیش‌بینی شده به تدریج در دستور کار قرار دارد و امید است تا پایان سال جاری اغلب شهروندان واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha