انتخابات، فتح خرمشهری دیگر است / حاکم بودن منافع شخصی؛ آفت شوراها
کد خبر: 3973520
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

انتخابات، فتح خرمشهری دیگر است / حاکم بودن منافع شخصی؛ آفت شوراها

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: یکی از زمینه های مهم فتح خرمشهرهای پیش رو انتخابات ۲۸ خردادماه است که از اهمیت بسیاری برخوردار است و ملت ایران با حضور باشکوه و بصیرانه خود و انتخاب یک گزینه اصلح یک حماسه دیگری خلق خواهند کرد.

انتخابات، فتح خرمشهری دیگر است / حاکم بودن منافع شخصی؛ آفت شوراها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نمانیده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، سوم خرداد در همایش وحدت نیروهای مسلح که به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران و رزمندگان اسلام با تکیه بر قدرت خداوند و ایمان الهی توانستند پیروزی بزرگی به دست بیاورند و فتح خرمشهر را رقم بزنند. آزادسازی خرمشهر توفیق با عظمتی بود که خداوند به ملت ایران عنایت کرد.

وی با بیان اینکه هر زمان که ملت ایران با ایمان و توکل بر خدا وارد صحنه شده خداوند پیروزی‌های بزرگ را به ملت ارزانی داشته و یوم‌الله سوم خرداد یادآور نصرت الهی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و درونی است، گفت: جمله حضرت امام(ره) در مورد سوم خرداد مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یک راهبرد مهم است و امروز برای آزادی خرمشهرهای پیش رو تنها باید به قدرت خداوند و اراده الهی تکیه کنیم.

وی اضافه کرد: فتح خرمشهر نشان می‌دهد که هر کجا که اراده و عزم راسخ بکارگیری شود پیروزی‌های بزرگ رقم می‌خورد و حماسه خلق می‌شود که در طول انقلاب اسلامی نمونه‌های این حماسه‌ها فراوان است. پیروزی ملت قهرمان فلسطین در جنگ دوازده روزه بار دیگر برتری قدرت خداوند را نشان داد و ثابت کرد که رمز پیروزی در صحنه‌های آینده تکیه بر قدرت خداوند و بکارگیری عزم و اراده پولادین است.

امام جمعه اراک افزود: ملت قهرمان فلسطین بار دیگر در این آزمون بزرگ پیروز و سربلند بیرون آمدند و امروز رژیم کودک کش صهیونیستی در برابر قیام منسجم مردم فلسطین عاجز و ناتوان مانده و در برابر این ملت قهرمان به زانو افتاده است. به برکت تفکر و نهضت امام خمینی(ره) جبهه مقاومت در سراسر عالم نقش آفرینی می‌کند و انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه ملت ایران را به اوج عزت و افتخار رساند موجب سربلندی ملت‌های مظلوم مسلمان شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: بسیج کردن مردم برای دفاع همه جانبه از ارزش‌ها یکی از ابتکارات حضرت امام(ره) بود که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب و در طول انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد و امروز در قالب جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی نمود دارد. امروز در جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی نیاز به فتح خرمشهرها و خلق حماسه‌ها داریم و باید با فرهنگ تلاش، ازخودگذشتگی، روحیه جهادی و با بکارگیری عناصر با کفایت و کارآمد محقق شود.

وی بیان کرد: یکی از زمینه‌های مهم فتح خرمشهرهای پیش رو انتخابات ۲۸ خرداد ماه است که از اهمیت بسیاری برخوردار است و ملت ایران با حضور باشکوه و بصیرانه خود و انتخاب یک گزینه اصلح یک حماسه دیگری خلق خواهند کرد. مشارکت گسترده ملت ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز است و امنیت و پیشرفت ملی در همه ابعاد را رقم خواهد زد و امروز ملت ایران آماده خلق حماسه دیگری در ۲۸ خرداد ماه است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: همه باید برای هدایت کشتی عظیم انقلاب اسلامی به سمت پیشرفت و کمال با وحدت و انسجام همه جانبه تلاش کنند و زمینه را برای تشکیل یک دولت جوان حزب‌الهی با کارآمدی و همراه با شاخصه‌های ضد فساد، عدالت‌خواه، انقلابی و کارآمد فراهم کنند.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر از اهمیت بسیاری برخوردارست. چراکه رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد و می‌تواند منشاء خدمات و اقدامات زیادی در جامعه باشد، از طرفی حیات، سلامت و سعادت شهر به کارآمدی شورای شهر است. حاکم شدن روابط حزبی و سیاسی و در نظرگرفتن منافع گروهی و شخصی در شوراهای شهر آفت بزرگی است و افرادی که برای شوراها انتخاب می شوند باید در خدمت مردم و پیشرفت جامعه باشند. 

پیروزی فلسطین نشان از پوشالی بودن صهیونیست است

سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، نیز در این همایش، گفت: فرا رسیدن ایام‌الله سوم خردادماه که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده یادآور جانفشانی ها و مجاهدت‌های مردم قهرمان و رزمندگان اسلام است.

انتخابات، فتح خرمشهری دیگر است / حاکم بودن منافع شخصی؛ آفت شوراها

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر فراتر از یک پیروزی در برابر دشمنان است و به تعبیر حضرت امام(ره) فتح خرمشهر آزادی یک خاک نیست، بلکه مسئله حفظ ارزش های نظام اسلامی است، افزود: سوم خرداد یادآور حماسه عملیات بیت المقدس است که نتیجه عینی نصرت خداوند به ملت ایران است و به حق فتح خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که همچون برگ زرینی در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده است.

شهرستانی گفت: دفاع مقدس همواره پر از حماسه‌سازی‌ها و افتخار آفرینی‌های رزمندگان و ملت ایران است که بعد از دفاع مقدس همچنان حماسه‌سازی‌ها و حفاظت از حریم انقلاب و ولایت توسط سربازان نظام اسلامی همچنان ادامه‌دار بوده و در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌ها نقش آفرینی می‌کنند. عملیات بیت‌المقدس در تاریخ انقلاب اسلامی همواره زنده و یادآور بیداری ملت ایران در برابر دشمنان است و بزرگترین درس پیروزی در عملیات بیت‌المقدس تکیه بر هدایت‌های ولایت فقیه و استفاده از توانمندی های داخلی است که باید همواره مورد توجه ما باشد.

وی اظهار کرد: پیروزی ملت قهرمان فلسطین در جنگ ۱۲ روزه یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های مدافعان حرم در جبهه مقاومت و در رأس آنها شهید سلیمانی است و بار دیگر پوشالی بودن و سستی رژیم منحوس صهیونیستی را نشان دهد.

شهید سلیمانی‌ها در مکتب سوم خرداد تربیت شدند

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد یکی از فتوحات بزرگ و جلوه های ویژه امداد الهی برای امت اسلام بود و رزمندگان اسلام در این عملیات در طی چهار مرحله، سه محور و سه قرارگاه بزرگ حماسه بزرگی خلق کردند، گفت: بیش از ۲۴ هزار مجروح و ۶ هزار شهید در عملیات بیت‌المقدس تقدیم انقلاب شده که بیش از ۲۹۲ شهید والامقام متعلق به استان مرکزی است که عنوان فاتحان خرمشهر را برای خود ثبت کرده‌اند.

انتخابات، فتح خرمشهری دیگر است / حاکم بودن منافع شخصی؛ آفت شوراها

وی افزود: حماسه سوم خرداد ماه نماد غرور ملی و درس مهم مکتب تقوا و بصیرت است و ملت ایران با الگوگیری از این حماسه بزرگ توانستند در طول ۴۲ سال گذشته حماسه های بزرگ خلق کنند. سرآغاز تشکیل جبهه مقاومت فتح خرمشهر بوده و شهدایی همچون شهید سلیمانی در مکتب سوم خرداد رشد و تربیت پیدا کرده‌اند. اگر امروز می‌خواهیم در همه صحنه‌های پیش‌رو موفقیت حاصل کنیم باید الگوی فتح خرمشهر و روحیه رزمندگان همواره مقابل ما باشد. آن چیزی که توانست ملت ایران و رزمندگان اسلام را در عملیات بیت‌المقدس پیروز کند توکل بر خدا، اخلاص در نیت، تقوای در عمل بود که منجر به یک عمل صالح شد و اینها باید برای ما درس مهمی باشد.

کریمی با اشاره به اینکه با الگوی فتح خرمشهر می توانیم در همه صحنه های انقلاب موفقیت به دست آوریم و امروز نیازمند فتح خرمشهرها در صحنه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستیم که یکی از بسترهای آن انتخابات ۲۸ خرداد ماه است که همه باید نقش آفرینی کنیم، گفت: امروز ما وظیفه داریم برای ارج نهادن به مجاهدت‌های رزمندگان در دفاع مقدس و همه صحنه‌های انقلاب در میدان حضور در حماسه انتخابات ۲۸ خرداد ماه در صحنه باشیم تا مسیر حق و ارزش‌های اسلامی بتواند به اهداف متعالی خود دست پیدا کند.

وی در پایان اظهار کرد: انتخابات به مثابه یکی از عملیات‌های دفاع مقدس و دارای اهمیت بسیاری است. لذا باید در صحنه مشارکت حداکثری اثرگذار باشیم. با حضور خود در انتخابات و با انتخاب گزینه اصلح که بتواند با هم‌افزایی و مشارکت همه جانبه کشتی انقلاب اسلامی را به خوبی هدایت کند، باید دین خود به شهدای والامقام را به خوبی ادا کنیم.

انتهای پیام
captcha