نامزدهای انتخاباتی باید نیت الهی داشته باشند
کد خبر: 3976723
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

نامزدهای انتخاباتی باید نیت الهی داشته باشند

امام جمعه ارومیه گفت: نامزدهای انتخاباتی باید با نیت الهی و خدمت به مردم وارد میدان عمل شوند.

ارسالی امروز ا نامزدهای انتخاباتی باید نیت الهی داشته باشندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۲۰ خرداد ماه، در دیدار با نامزدهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه، با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: در آستانه میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) قرار داریم که امیدواریم سرزمین ما زیر سایه این عزیزان از بلیات دور بماند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های مهم نظام اعتماد به آحاد مردم و آرای آن‌ها بوده و خدا دو محور اساسی در قرآن مطرح فرموده که اساسی ترین محور توحید و خدا شناسی و قبول دین اسلام و محور دوم مردم و حضور آن‌ها است.

قریشی بیان کرد: حضور و رای مردم از مباحث اساسی محسوب می‌شود و اگر مردم با رهبر همراه نباشند جامعه موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: در زندگی هرکاری برای خدا انجام دهیم سود می‌کنیم و اگر برای خدا نباشد ضرر کردیم و انسان باید برای خدا تمام امور خود را خالص کند و نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری نیز برای خدا نیت کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در روز قیامت تنها ایمان و عمل صالح انسان را نجات خواهد داد و سایر اعمال اهمیتی نخواهند داشت و هیچ پست، سمت، اقوام و اموال به درد انسان نخواهد خورد و فقط کسانی که ایمان آوردند و اعمالشان صالح بود بخشیده خواهند شد.

وی گفت: از مباحث مهمی که در استان نیاز داریم به آن توجه شود، پرهیز از اختلاف است و نباید وحدت و همدلی ما از بین برود و نامزدها باید مسئله قومیت و مذهب در تبلیغات و تخریب دیگران نداشته باشند و فقط در صدد بیان اهداف و توانایی خود باشند.

قریشی اظهار کرد: نامزدها باید خود را معرفی کرده و از تخریب رقیبان پرهیز کنند زیرا در روز قیامت اگر کسی به مومنی بهتان و تهمت بزند باید تاوان پس بدهد و اگر وحدت وجود داشته باشد شهر رشد و تحول می‌یابد و اگر اختلاف باشد عمر و وقت مسئولان صرف اختلاف شده و نمی‌توانند به مردم خدمت کنند و شیطان در کمین است تا دین شما را با اختلاف و تفرقه دین را از بین ببرد.

وی ادامه داد: در کشور شوراها در مباحث مالی و اخلاقی با مشکل مواجه هستند و مسائل مالی و اخلاقی در بین مسئولان به یک آفت تبدیل شده بنابراین باید کوچکترین مسئله مالی را بررسی و از مال حرام دوری کنید و در انجام فعالیت‌های خود به شدت از مسائل اخلاقی و مشکلات پیرامون آن برحذر باشید.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: دشمن باتمام توان در پی نا امید کردن مردم برای عدم مشارکت مردم در انتخابات است شما در کنار اینکه خود را تبلیغ می‌کنید مردم را برای حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی تشویق کرده و با خدمت مجاهدانه به مردم رضایت الهی را به دست آورید.

انتهای پیام
captcha