اختلافات قومی و مذهبی خدشه‌ای بر روند انتخابات وارد نکند
کد خبر: 3977834
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

اختلافات قومی و مذهبی خدشه‌ای بر روند انتخابات وارد نکند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارم اجازه ندهند افرادی با ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی و ایجاد دو قطبی‌های قومیتی خدشه‌ای به انتخابات وارد شود.

ارسالی امروز ا اختلافات قومی و مذهبی نباید خدشه ای بر روند انتخابات وارد کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، 25 خرداد ماه، در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: باید از هرگونه اختلاف‌افکنی قومی و مذهبی در انتخابات پیش‌رو جلوگیری کرد و از دستگاه‌های نظارتی انتظار دارم اجازه ندهند افرادی با ایجاد تفرقه‌های قومی و مذهبی و ایجاد دو قطبی‌های قومیتی خدشه‌ای به انتخابات وارد شود.

وی افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، از دست‌اندرکاران انتخابات انتظار می‌رود انتخاباتی باشکوه، با رعایت انصاف و عدالت و به‌دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی برگزار کنند.  

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مجموعه وزارت کشور و مجریان و ناظران انتخابات قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در روز 28 خرداد شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: انتخابات و فرآیند مشارکت مردم در ساختارهای سیاسی و تصمیم‌گیری از ارکان هر نظام سیاسی مردم‌سالار است لذا به نوعی می‌توان گفت که عیار مردمی بودن نظام سیاسی میزان مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود است.

حجت‌الاسلام ذاکر تصریح کرد: از جمله مباحثی مهم در استان، پرهیز از مباحث اختلافی است و نباید وحدت و صمیمت در شهر به هم بخورد و در این ارتباط، خدا در قرآن همه مومنان را به وحدت دعوت کرده چون در این صورت شاهد رشد و تحول و پیشرفت در شهر می‌شود، در غیر این صورت وقت و عمر به اختلاف سپری شده و نمی‌توان کاری برای مردم انجام داد.

وی در پایان اظهار کرد: مردم باید در بحث ریاست جمهوری حضور گسترده داشته و مردم پای صندوق رأی بیایند چون تبلیغات دشمن در راستای ناامیدی مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی است، باید به مسئله شرکت عموم برای بحث ریاست جمهوری توجه شده و در اولویت قرار گیرد چون وظیفه اصلی ما است.

انتهای پیام
captcha