لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای نهادینه کردن فرهنگ وقف
کد خبر: 3978094
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای نهادینه کردن فرهنگ وقف

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید بیش از پیش فرهنگ حسنه وقف در بین مردم ترویج شود و در این راستا می‌توان از ظرفیت عظیم ائمه جمعه کشور به‌خوبی بهره برد.

ارسالی امروز ا استفاده از ظرفیت ائمه جمعه کشور در نهادینه کردن فرهنگ وقفبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، 26 خرداد ماه، در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار کرد: وقف در آموزه‌های دینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید در جامعه به‌خوبی نهادینه شود.

وی افزود: موضوع حمایت اوقاف از طرح‌های دانش بنیان بسیار مهم است و می‌تواند به رشد علم و فناوری و حمایت از جوانان و مسئله اشتغال در کشور و خودکفایی در اکثر موارد و زمینه‌ها کمک شایان و قابل توجهی کند و موجب پیشرفت ایران اسلامی شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی، بیان کرد: فعالیت شورای احیای موقوفات برای ساماندهی موقوفات در استان ضروری است و امیدواریم مورد توجه مسئولان نیز قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه گفت: رسیدگی به مباحث موقوفات و نیت واقف مهم است و افرادی که به‌عنوان امین موقوفات تعیین می‌شوند باید مورد نظارت جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: موقوفات استان در خصوص حوزه‌های علمیه باید به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند تا بخش اعظمی از مشکلات حوزه‌های علمیه در استان از این طریق حل شود و پیشنهاد می‌شود برای توازن هزینه‌ها در موضوعات مختلف درآمدهای حاصله از موقوفات در مرکز تجمیع شده و براساس نیازها و ظرفیت‌های استان‌های مختلف به تناسب پرداخت شود.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: تغییر رویکرد وقف از حالت سنتی به مدل‌های روز مانند وقف در گردش و وقف پول و نظایر آن می تواند اقبال عمومی را برای وقف بیشتر در جامعه نهادینه کند و باید بیش از پیش فرهنگ حسنه وقف در بین مردم ترویج شود و در این راستا می‌توان از ظرفیت عظیم ائمه جمعه کشور به‌خوبی بهره برد.

انتهای پیام
captcha