ضرورت توجه به مصرف بهینه آب
کد خبر: 3985859
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
امام‌جمعه موقت مهاباد تأکید کرد؛

ضرورت توجه به مصرف بهینه آب

امام‌جمعه موقت مهاباد گفت: برای آنکه مشکلات ناشی از کم‌آبی به حداقل برسد نیاز است تا شهروندان در مصرف بهینه و صحیح آب توجه لازم را داشته باشند.

ارسالی| ضرورت توجه به مصرف بهینه آببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ماموستا سلیمان رشیدی، امام‌جمعه موقت مهاباد، اول مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهاباد با اشاره به بحران آب در سال جاری، اظهار کرد: آب به عنوان مایه حیات جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بوده و ضروری است استفاده بهینه و صحیح از آن به‌ویژه در ایام کم‌آبی مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن تأکید به مصرف بهینه آب کرده است و حتی در شرایطی که اگر منبع آب منتهی به دریاها و اقیانوس باشد، افزود: برای آنکه مشکلات ناشی از کم‌آبی به حداقل برسد نیاز است تا شهروندان در مصرف بهینه و صحیح آب توجه لازم را داشته باشند.

امام‌جمعه موقت مهاباد با بیان اینکه مصرف بهینه آب تنها مربوط به بخش شرب نیست و همه اقشار در استفاده از این مایه حیاتی باید اهتمام داشته باشند، ادامه داد: زندگی جانداران و حیوانات نیز به آب وابسته است و بدون آب زندگی امکان ندارد.

وی با اشاره به شیوع دوباره کرونا و آغاز پیک پنجم آن تصریح کرد: برای جلوگیری از همه‌گیری و کنترل مرگ و میر ناشی از این بیماری ضروری است همه سالمندان طبق اولویت‌بندی‌های انجام شده، نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

ماموستا رشیدی یادآور شد: آمار ابتلا و بستری در شهرهای اطراف مهاباد نشان می‌دهد در صورت رعایت نکردن مردم و ادامه این روند وضعیت حادتر شده و دوباره فعالیت‌های اجتماعی و ترافیکی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha