فوت ۹ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3987244
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
در ۲۴ ساعت گذشته روی داد

فوت ۹ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که با احتساب این تعداد مجموع جان باختگان به ۴ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

ارسالی امروز ا فوت ۹ نفر بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربیجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان جان خود را از دست دادند که با احتساب این تعداد مجموع جان‌باختگان به ۴ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

وی افزود: در این مدت ۷۴۳ تن در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شدند و تعداد مبتلایان با سندرم حاد تنفسی ۹۶۹ تن شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ۳۰ نفر با دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند و ۱۸۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آقازاده بیان کرد: هم‌اکنون ۴۴۹ نفر مشکوک به بیماری و در این مدت ۱۱ هزار و ۸۸۰ نفر واکسینه شدند که با احتساب این تعداد کل واکسینه شدگان در استان به ۳۴۹ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۱۹۲ هزار و ۶۱۹ تن است و توصیه و خواهش داریم که مردم نمونه جهش یافته بیماری کرونا را جدی بگیرند تا با همکاری مردم و مسئولان بتوانیم با کرونا مقابله و مبارزه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: شهرستان‌های تکاب، پلدشت و سردشت زرد هستند و شهرستان‌های چالدران، شوط، سلماس، مهاباد، بوکان، میاندوآب، نقده، پیرانشهر و اشنویه نیز به رنگ نارنجی است.

وی گفت: هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی شهرستان خوی، ارومیه، ماکو، چایپاره و شاهین‌دژ به رنگ قرمز بوده و سفر به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع می‌باشد.

آقازاده، اظهار کرد: ارومیه با پنج نفر، میاندوآب با دو نفر، چالدرون و پلدشت با یک نفر فوتی آمار جان‌باختگان کرونا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha