یکه‌تازی کرونا در آذربایجان غربی/ تعداد مبتلایان کرونا ۲ برابر شد
کد خبر: 3987347
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

یکه‌تازی کرونا در آذربایجان غربی/ تعداد مبتلایان کرونا ۲ برابر شد

در موج پنجم، تعداد مبتلایان کرونا افزایش چشم‌گیری داشته و این ویروس منحوس با قدرت در آذربایجان غربی یکه‌تازی می‌کند.

ارسالی| یکه‌تازی کرونا در آذربایجان غربی/ تعداد مبتلایان کرونا ۲ برابر شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، با شیوع موج پنجم کرونا در کشور هر روز به تعداد افراد مبتلا به کرونا اضافه شده و از طرفی فوتی‌های کرونا نیز افزایش یافته است، وضعیت کرونایی آذربایجان غربی نیز در این موج به مانند سایر استان‌ها روز به روز وخیم‌تر شده و تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی از یک شهر به پنج شهر و در حال حاضر به ۹ شهرستان رسیده است.

افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، در ارتباط با آخرین وضعیت کرونایی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ارومیه به همراه شهرستان‌های خوی، شوط، چایپاره، شاهین‌دژ، تکاب، سردشت و مهاباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

علی مصطفوی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های چالدران، سلماس، اشنویه، نقده، پیرانشهر، بوکان، میاندوآب و پلدشت در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ کدام از شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی نیستند و این نشان دهنده وضحیت وخیم استان و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برای کاهش تعداد افراد مبتلا به کرونا در موج پنجم نیاز است که استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در شهرستان‌های قرمز و نارنجی مورد توجه مردم قرار بگیرد.

افزایش ۲ برابری مبتلایان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: بستری‌شدگان افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا در ادامه روند افزایشی به هزار و ۲۴ نفر رسیده است که نسبت به  دو روز گذشته، ۶۰ نفر افزایش دارد.

جواد آقازاده گفت: بستری‌شدگان کرونایی در استان از اول خرداد سه رقمی شده بود ولی با گذشت حدود ۱۰ هفته دوباره از هزار نفر بالاتر رفت به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸۱ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود ۲۲۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری و چهار نفر فوت شدند.

وی با اشاره به بستری بودن ۱۸۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی عنوان کرد: از این تعداد ۳۰ نفر با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

تزریق بیش از ۳۶۰ هزار در واکسن کرونا

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۶۲ هزار و ۸۰۷ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، اظهار کرد: این آمار روز به روز در حال افزایش بوده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار و ۴۴۳ نفر به این تعداد اضافه شده است.

علی احمد آقاپور بیان کرد: با این آمار تاکنون بیش از ۱۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد و طبق اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۵۸ سال نیز برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند تا برای دریافت واکسن، به آنان پیامک ارسال شود.

انتهای پیام
captcha