وجود ۳۵۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3987644
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

وجود ۳۵۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: در استان ۳۵۰ مدرسه کانکسی وجود دارد که اغلب آن یک‌کلاسه بوده و در روستاهای کم‌جمعیت قرار دارند.

ارسالی| وجود ۳۵۰ مدرسه کانکسی در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، روز گذشته، ۹ مردادماه در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو که با حضور علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورت افزایش سرانه فضای آموزشی استان اظهار کرد: در آذربایجان ۳۵۰ مدرسه کانکسی وجود دارد که اغلب آن یک‌کلاسه بوده و در روستاهای کم‌جمعیت قرار دارند.

وی افزود: از آنجایی که ساخت مدارس در روستاهای پرجمعیت اولویت‌ اصلی وزارت آموزش‌وپرورش بوده نیاز است که برای برچینی این مدارس کانکسی هم برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم شمال استان طرح سد کرم‌آباد بوده است، ادامه داد: ذخیره سد کرم‌آباد ۵۶ میلیون مترمکعب برآورد شده و تاکنون با شبکه‌گذاری در ۲۲ هزار هکتار از پایین‌دست سد حدود سه هزار هکتار از آن در این مرحله قابل بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری و آب‌رسانی این سد حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر شبکه‌گذاری لازم است، عنوان کرد: در صورت تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی این سد تا آبان ماه سال جاری آب‌رسانی می‌شود.

شهریاری تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های مهم منطقه آزاد ماکو ایجاد راه مرگنلر-پلدشت بوده که تاکنون آسفالت‌کشی ۱۰ کیلومتر از این راه انجام شده و ادامه کار به دلیل کمبود اعتبار و قیر متوقف شده است.

 

انتهای پیام
captcha