رقابت بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در جشنواره پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3987799
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

رقابت بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز در جشنواره پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش متوسطه آذربایجان‌غربی گفت: در دومین دوره جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی ۱۲ هزار و ۸۸۵ نفر از دانش‌آموزان شرکت کردند که در ۱۰ رشته رقابت می‌کنند.

ارسالی امروزا رقابت بیش از 12 هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره پژوهش سراهای دانش آموزی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، بابک حشمت، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، امروز، 10 مرداد ماه، در آیین تجلیل از مدیران قطب‌های استانی پژوهش‌سراها و داوران جشنواره‌ها، اظهار کرد: باید در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تقویت پروهشسراهای دانش آموزی به منظور ایجاد بستر پژوهش برای دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تربیت دانش‌آموز پژوهشگر به جای مقلد خاطر اهمیت فراوانی دارد و از سرگروه‌های آموزشی می‌خواهیم  برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ورود به روند عادی آموزش تلاش کنند.

حشمت بیان کرد: تمرکز بر مهارت حرفه‌ای و ارتقای شایستگی معلمان از اهداف برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس بوده و ارتباط پژوهشسراهای دانش آموزی با پارک‌های علم و فناوری، تقویت انجمن‌های علمی دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها و اطلاع‌رسانی گسترده برای جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند بسیار حائز اهمیت است.

در این جلسه، دکانداریان، رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی آموزش متوسطه استان، گفت: با عنایت به همه گیری ویروس کویید 19 در سال تحصیلی جاری در کل کشور و با توجه به مجازی بودن کلاس‌های درسی، هفدهمین دوره جشنواره های الگوی برتر تدریس و پنجمین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری و دومین جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در هفدمین جشنواره الگوی برتر تدریس که در مقطع متوسطه دوم طبق شیوه نامه ارسالی از وزارت متبوع اطلاع رسانی شد، در کل از 24 منطقه استان آذربایجان‌غربی 74 اثر دریافت شد و پس از بررسی توسط داوران و امتیاز بندی آثار ارسال شده در نهایت 22 اثر در سایت بارگذاری شد.

دکانداریان بیان کرد: در جشنواره نوآوری طبق شیوه‌نامه، آثار ارسالی از 24 منطقه آموزشی استان باید از مقطع متوسطه اول بوده و به صورت تیم‌های 2 تا چند نفره باشد، زمان تحویل آثار در این دوره تا آخر مرداد ماه تمدید شده و زمان داوری تا 15 شهریور ماه خواهد بود.

وی افزود: در دومین دوره جشنواره علمی ـ پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی 12هزار و 885 نفر از دانش آموزان شرکت کردند که در 10 رشته مسابقه رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha