جهاددانشگاهی تبلور عینی الگوسازی انقلاب برای رسیدن به علم و پژوهش است
کد خبر: 3988338
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس:

جهاددانشگاهی تبلور عینی الگوسازی انقلاب برای رسیدن به علم و پژوهش است

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، جهاد دانشگاهی را نمونه عینی الگوسازی انقلاب برای رسیدن به نهاد علم و پژوهش تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: سهم جهاددانشگاهی از آموزش و پژوهش‌های نوآورانه کشور به‌ویژه در عرصه صنعت قابل تحسین است.

به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی امروز، 13 مردادماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، برخی از دستاوردها و فعالیت‌های این نهاد انقلابی را ارزیابی کرد و گفت: سهم جهاددانشگاهی از آموزش و پژوهش‌های نوآورانه کشور به‌ویژه در عرصه صنعت قابل تحسین است.

وی ضمن دعوت از همگان جهت تلاش برای پیشرفت و توسعه کشور و برون‌رفت از چالش‌های موجود، فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در سطح ملی و استان فارس مثبت ارزیابی و به نقش مهم و فعال این نهاد در عرصه دفاع مقدس که با روحیه جهادی، تفکر انقلابی و رویکرد خودکفایی پروژه‌های متعدد نظامی را با موفقیت عملیاتی کرد، اشاره کرد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی علاوه بر این‌ها جهاددانشگاهی را نمونه عینی الگوسازی انقلاب برای رسیدن به نهاد علم و پژوهش تراز انقلاب اسلامی دانست و در ادامه به توانمندی نیروهای جهادی در حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: بی‌تردید تنها راهکار حل مشکلات فعلی و برون‌رفت از چالش‌های فعلی کار جهادی و میدانی نیروهای جهادی است. در شرایط فعلی کشور کار روتین و موظفی پاسخگو نیست بلکه همه آحاد جامعه و مسئولان باید کار جهادی و تلاش و جدیت با توجه به فرهنگ امید خوداتکایی سرلوحه خود قرار دهند و از ظرفیت‌ها و فرهنگ حاکم بر جهاددانشگاهی در تعامل با سایر دستگاه‌ها باید برای پیشبرد امور بهره گرفت.

طهماسبی در پاسخ به اینکه نقش جهاددانشگاهی به عنوان نهادی خوداتکا و امیدآفرین در عبور از موانع و دستیابی به دانش‌های پیشرفته در کشور چیست، گفت: با توجه به اهداف و مأموریت‌های پیش‌بینی شده جهاددانشگاهی می‌تواند نقش مهم و حیاتی در عبور از موانع و مشکلات و چالش‌های پیش روی کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی پلی میان دانشگاه و جامعه به‌ویژه عرصه صنعت و فناوری است، به فضای تحریمی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: در این فضا باید فرهنگ خوداتکایی تولید علمی که منتج به ثروت شود را گسترش دهیم که این مسئله از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است.

طهماسبی همچنین در خصوص تعامل با جهاددانشگاهی بیان کرد: مهم‌ترین بحث در این تعامل برتری روحیه و فرهنگ جهادی حاکم بر این نهاد نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است و الگو قرار دادن عملکرد این نهاد به‌ویژه در دوران دفاع مقدس همچنین باور به خوداتکایی و به تعبیری اعتقاد به مقاومت و اقتصاد مقاومتی از دیگر کارهایی است که در تعامل با جهاددانشگاهی باید منتشر شود.

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی متخصص جهاددانشگاهی باید به نفع جامعه و در راستای حل مشکلات به بهترین وجه ممکن باید استفاده کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha