تبعیض گسترده علیه مسلمانان در استرالیا
کد خبر: 3988569
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

تبعیض گسترده علیه مسلمانان در استرالیا

کمیسیون حقوق بشر استرالیا در گزارشی تصریح کرده است که ۸۰ درصد مسلمانان در طول زندگی خود در استرالیا با تبعیض روبرو شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از اس بی اس،

کمیسیون حقوق بشر استرالیا در گزارشی تصریح کرده است که 80 درصد مسلمانان در استرالیا با تعصب یا تبعیض روبرو شده‌اند.

نیمی از 1000 شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند که از سوی مراجع قانونی مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و 48 درصد نیز گفته‌اند که در محل کار یا هنگام جستجوی کار، هدف قرار گرفته‌اند.

و از هر چهار نفر یک نفر از سخن گفتن درباره تبعیض علیه خود یا فردی که می‌شناسد، اظهار وحشت کرده است.

ظاهر ادریس، وکیل مسلمان اهل سیدنی که در سن پنج‌سالگی از آفریقای جنوبی به استرالیا مهاجرت کرده، تصریح کرده است که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر، متوجه افزایش تبعیض علیه مسلمانان استرالیا شده است.

وی گفته که اوضاع برای او پس از 11 سپتامبر به طرز چشمگیری تغییر کرده و نگرش‌ها نسبت به ایمان و هویت او در حوزه عمومی به شکلی دگرگون شده که تعامل با همان شیوه قبلی را دشوار می‌کند. ادریس افزوده است که من در آن زمان به عنوان یک فرد بزرگ‌سال، تلاش می‌کردم هویت خود را به عنوان یک مسلمان و همچنین به عنوان فردی که از او خواسته شده بود درباره اقدامات برخی جنایتکاران وحشتناک در آن سوی جهان توضیح دهد، تطبیق دهم؛ چیزی که قبلاً تجربه نکرده بودم.

علی‌رغم میزان بالای اسلام‌هراسی که در این نظرسنجی اعلام شده است، 63 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که فکر می‌کنند استرالیا یک کشور استقبال‌کننده از مهاجران است و 74 درصد گفته‌اند که احساس می‌کنند استرالیایی هستند.

چن تان، کمیسر تبعیض نژادی استرالیا نیز اعلام کرده که زمان آن رسیده است که دولت فدرال یک چارچوب ضد نژادپرستی ایجاد کند. وی افزود: ما معتقدیم که به شدت به اتخاذ یک راهبرد ملی هماهنگ وجود دارد که در چندین جنبه عمل کرده و به‌طور مؤثر با نژادپرستی و تبعیض در سطوح مختلف مقابله می‌کند.

انتهای پیام
captcha