وقف برای اشتغال جوانان از نیازهای ضروری در کهگیلویه و بویراحمد است
کد خبر: 3994334
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

وقف برای اشتغال جوانان از نیازهای ضروری در کهگیلویه و بویراحمد است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف با نیت حل مشکلات و معضلات اجتماعی و وقف برای ازدواج و اشتغال جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین نیازهای روز استان در موضوع وقف است.

درخواست از واقفین و خیرین ازدواج و اشتغال جوانان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه مردم با آشنایی عواید وقف می‌توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، افزود: هر شخصی با هر توان مالی می‌تواند مالش را وقف کند، مثلاً می‌تواند با وقف کتاب و کتابخانه مساجد، تهیه لوازم مورد نیاز محرومان در ثواب این کار خیر سهیم شده و نام خود را به عنوان واقف در در لوح اعمال پروردگار عالم ثبت و ضبط کند و وقف یک امر خدا پسندانه و فراگیر است که با توجه به نیت واقف می تواند مطلق با دامنه وسیع در اجرای نیت باشد که مشمول همه مومنین و محبین اهل بیت(ع) باشد.

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح فواید وقف های مشارکتی پرداخت و تصریح کرد: مردم می توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

نصیرالاسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید توسط رسانه‌ها با وقف‌های مشارکتی، گروهی و جمعی آشنا شوند، عنوان کرد: نقش رسانه ها در تبیین وقف‌های مشارکتی بسیار گسترده و مهم است. اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته وقف شد و بعد از سالیان سال به نیت واقفان عمل می‌شود به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم باید بدانند به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد و این سبب می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی کنند.

نصیرالاسلامی خواستار افزایش وقف های مشارکتی در استان شد و بیان کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می توانند به وقف های مشارکتی اقدام کنند.

وی ترویج وقف‌های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح اهمیت وقف مشارکتی و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

انتهای پیام
captcha