افتتاح هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد ماکو
کد خبر: 3996238
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

افتتاح هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد ماکو

هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی در واحد بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی ماکو با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

ارسالی| افتتاح هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد ماکوبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، دبیر شورای راهبری تقریب بین‌المذاهب اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی در واحد بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی ماکو در تاریخ 17 شهریور افتتاح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: از آنجایی که در دانشگاه‌ها دو موضوع علم و فرهنگ دو رکن اساسی هستند از این رو در بعد فرهنگی توجه به تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد جایگاه ویژه‌ای دارد.

محمدمهدی طهرانچی افزود: امروز در دنیا بر موضوع مودت و دوستی بین پیروان مذاهب و ادیان اسلامی تاکید می‌شود و این موضوع در جمهوری اسلامی ایران نمود دیگری دارد، چرا که علاوه بر مودت یکپارچگی توحیدی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: همین یکپارچگی توحیدی دوستی و مودت بین مذاهب و ادیان مختلف را در ایران مستحکم‌تر کرده و به تقویت وحدت اسلامی کمک می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه به عنوان مکانی که مباحث مختلف علمی و فرهنگی در آن مورد تبادل و هم‌اندیشی قرار می‌گیرد می‌تواند به عنوان منشأ تربیت تقریبی باشد و از این طریق رسالت و هویت دانشگاه در تحکیم وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف محقق خواهد شد.

وحدت عامل مهم پیشرفت جهان اسلام است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم تصریح کرد: راه‌اندازی این دفتر در این دانشگاه حرکت بسیار بزرگ فرهنگی و عقیدتی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و وحدت به‌ عنوان یک اصل مهم و عامل پیشرفت جهان اسلام است، چرا که این موضوع همواره مورد تأکید رهبران موفق جهان است.

فرامرز فتح‌نژاد خاطرنشان کرد: وجود مشترکات عقیدتی اساسی همچون خدا و رسول و قرآن و اهل بیت(ع) بین مسلمین بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و کلید موفقیت در همه امورات اجرایی کلان وحدت و اختلاف سلایق نیز قابل احترام است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ادیان مختلف در سطح کلان و در طول تاریخ توانستند با وحدت، علی‌رغم مخالفت‌‌های کلان، امروز به اوج قدرت برسند، گفت: امروزه نقش تک تک ما در رواج فرهنگ نزدیکی شیعیان و اهل سنت به یکدیگر و دفع کردن شبهات، اساسی است.

اتحاد و همدلی موجب رستگاری می‌شود

امام‌جمعه ماکو نیز در این آیین با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمین از دیدگاه اسلام و قرآن بیان و عنوان کرد: اتحاد و همدلی در آموزه‌های دینی ما بسیار تاکید شده است و با تعابیر مختلف وحدت و همدلی را موجبات فلاح و رستگاری عنوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی اضافه کرد: برادران دینی، علما، دانشمندان و فقهای دینی طرح‌های مختلفی را در راستای تقویت این وحدت اسلامی ارائه کردند که در نتیجه بین مسلمانان پیمان صلح و دوستی، برادری و وحدت برقرار کردند، و در سایه این طرح‌ها این وحدت باید به همه ادوار زمان تسری پیدا کند.

گفتنی است، در پایان این مراسم حسین شیردل به عنوان نخستین مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی واحد ماکو معارفه شد.

 

انتهای پیام
captcha