ضرورت ایجاد قرائت‌خانه‌های بزرگ در کنار کتابخانه‌ها
کد خبر: 3999648
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

ضرورت ایجاد قرائت‌خانه‌های بزرگ در کنار کتابخانه‌ها

امام‌جمعه قوشچی گفت: احداث قرائت‌خانه‌های بزرگ در کنار کتابخانه‌ها را امری لازم و ضروری است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود چرا که این موضوع می‌تواند به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند.

ارسالی| ضرورت ایجاد قرائت‌خانه‌های بزرگ در کنار کتاب‌خانه‌هابه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، دومین جلسه‌ انجمن كتابخانه‌‌های عمومی بخش انزل به رياست رامین بهمرام، بخشدار و با حضور اسفندیار علی‌پور، رئیس شورای اسلامی، علی آقابابا، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انزل؛ حجت‌الاسلام حیدر عباسی، امام‌جمعه شهر قوشچی و محسن ملک‌زاده مسئول کتابخانه عمومی گنج دانش قوشجی در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش انزل در اول مهر برگزارشد.

امام‌جمعه شهر قوشچی در این جلسه اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در عصر امروز امری ضروری است چرا که در دنیای ارتباطات و بمباران اطلاعاتی افراد با مطالعه می‌توانند نسبت به موضوعات مختلف آگاهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حیدر عباسی افزود: برای ایجاد انگیزه مطالعه در بین جوانان و مردم باید کتابخانه‌های مختلفی در سطح شهرها احداث شود و امکانات به روزی در آنها در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: احداث قرائت‌خانه‌های بزرگ در کنار کتابخانه‌ها را امری لازم و ضروری است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود چرا که این موضوع می‌تواند به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند.

رامین بهمرام، بخشدار بخش انزل نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجازی کتاب‌خانه‌ها در دوران کرونا گفت: پیوند ناگسستنی بین کتاب‌خانه و مدرسه وجود دارد که از  دلایل برگزاری جلسه انجمن در سالن جلسات آموزش و پرورش نیز تقویت ارتباط بین کتابخانه و مدارس است.

پیگیری در خصوص اهدای کتاب متناسب با فرهنگ بومی مردم بخش انزل از طریق تعامل با اهالی فرهنگ و کتاب، زیباسازی محوطه کتابخانه گنج دانش توسط شهرداری، بازطراحی دیوار محوطه کتاب‌خانه گنج دانش به گونه ای که فضای کتابخانه از بیرون  قابل رویت باشد از مهمترین مصوبات جلسه امروز بود.

انتهای پیام
captcha