نقش مهم طلاب در تقویت انسجام بین اهل سنت و تشیع
کد خبر: 4000186
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

نقش مهم طلاب در تقویت انسجام بین اهل سنت و تشیع

نماینده طلاب منطقه آزاد ماکو و چالدران در حوزه علمیه قم گفت: طلاب برای تقویت انسجام و پیوند اخوت بین برادران اهل سنت و تشیع نقش اساسی داشتند.

ارسالی| نقش مهم طلاب در تقویت انسجام بین اهل سنت و تشیعبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عبداللهی، نماینده طلاب منطقه آزاد ماکو و چالدران، ۳ مهرماه در گردهمایی علمای اهل سنت و اهل شیعه ماکو با اشاره به نقش اسلام در تربیت افراد برجسته علمی و فرهنگی در جامعه اظهار کرد: اسلام توانست در زمان خود شخصیت‌هایی را تربیت کند که امروزه برای هر بسیجی طلاب یک الگو است.

وی افزود: این شخصیت‌های تربیت شده برای طلاب چه شیعه و چه سنی به عنوان منابع غنی از علوم اسلامی نمود پیدا کردند و تنها هدف از این کار گسترش اسلام و ترویج صحیح آن را در جامعه بود.

نماینده طلاب منطقه آزاد ماکو و چالدران همچنین بر ارزش شهید و شهادت در پیشگاه خداوند تأکید کرد و ادامه داد: شهادت تنها یک امر ساده نیست، بلکه توأم با ارزش‌های معنوی بسیاری است که در پیشگاه خداوند به آن شخص تعلق می‌گیرد و در زمان جنگ نیز شاهد آن بودیم که طلاب با نثار جان خود از دستاوردهای والای اسلام در حوزه‌های گوناگون حفاظت نگهداری می‌کردند.

وی همچنین بر انسجام و تقویت پیوند اخوت و برادری بین طلاب شیعه و سنی اشاره و تصریح کرد: طلاب در این زمینه همیشه نقش اساسی را برعهده داشتند که این همواره باعث شده است تا جهان اسلام با طیف گسترده‌ای از اقوام و مذاهب همچنان به عنوان تأثیرگذارترین دین در جهان مطرح باشد.

انتهای پیام
captcha