کوتاهی برخی ادارات موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود
کد خبر: 4003861
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

کوتاهی برخی ادارات موجب افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود

رئیس کل دادگستری آذربایحان‌غربی گفت: کثرت ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگستری‌ها قابل توجه بوده و یکی از علل این کثرت پرونده‌ها عدم انجام وظیفه صحیح برخی ادارات و نهادهای دولتی است.

کثرت پرونده‌های قضائی ناشی از عدم انجام وظیفه برخی از ادارات دولتی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 18 مهرماه در نشست صمیمی با قضات دادگستری سلماس اظهار کرد: در 6 ماه باقی‌مانده از سال باید برنامه محور حرکت کنیم و اهداف برنامه ابلاغی را در همه مباحث محقق کنیم.

وی افزود: از همکاران قضایی درخواست می‌کنم اولویت کارهای خود را اول رضایت خداوند متعال و بعد حصول رضایت‌مندی مردم قرار دهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کثرت ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگستری‌ها قابل توجه بوده و یکی از علل این کثرت پرونده‌ها عدم انجام وظیفه صحیح برخی ادارات و نهادهای دولتی است و از دادستان و قضات سلماس می‌خواهم از ادارات مطالبه‌گری کرده و اجازه تشکیل پرونده را ندهند.

عتباتی گفت: می‌توان با اقدام به موقع و در زمان درست از وقوع جرم و ایجاد پرونده قضایی ممانعت کرد و در صورت عدم انجام وظیفه ادارات به استناد ترک فعل با آن‌ها برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: تاخیر در اجرای عدالت نوعی ظلم هست و اجرای عدالت آثار وضعی و موثری در زندگی روزمره افراد دارد، لذا قاضی باید در اجرای عدالت کمترین تاخیری نکند و با سرعت و دقت احقاق حق کند، هر چند کار زیاد و طاقت فرساست ولی کار قضات برای خدا و در راه خداست که یقینا خداوند اجر و پاداش اخروی را نصیب مجریان عدالت خواهد کرد.

عتباتی بیان کرد: قضات حوزه قضایی سلماس باید خودمراقبتی و صیانت از خود و همکاران را همیشه مد نظر داشته باشند و در ارتباطات خود شئون قضایی را رعایت کرده تا خدای نکرده هیچ سوءظنی در مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha