برگزاری جشنواره «جوان سرباز» در سردشت
کد خبر: 4004126
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

برگزاری جشنواره «جوان سرباز» در سردشت

جشنواره «جوان سرباز» با حضور سربازان و تعدادی از مسئولان سپاه مرزی سردشت در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جشنواره «جوان سرباز» در سردشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جشنواره «جوان سرباز» با حضور سربازان و تعدادی از مسئولان سپاه مرزی سردشت، روز گذشته، ۱۹ مهرماه در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ جبار فصاحت، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سردشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: یکی از بزرگترین افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامی این است که شخصیت جهانی و بین‌المللی چون شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‌نامه‌اش تأکید کرده است که روی سنگ قبرش بدون ذکر عناوین و القاب تنها سرباز نوشته شود.

وی افزود: به برکت انقلاب و هدایت‌ها و تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، هم‌اکنون نگاه به سرباز تغییر یافته تا جایی که از سرباز و سربازی به عنوان یک خدمت مقدس و نوعی فداکاری برای کشور یاد می ‌شود. امروز سربازان از مقام، منزلت و جایگاه اجتماعی خاصی در نیروهای مسلح و به خصوص در سپاه پاسداران برخوردار هستند و تاکید بر این است که محیط‌‌های سربازی، محیطی سرشار از نشاط، شادابی، معنویت، برادری، صفا و صمیمیت باشد.

حجت‌الاسلام حمزه صحیحی، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه سردشت نیز در این مراسم گفت: نام‌گذاری جشنواره «جوان سرباز» به نام حضرت علی‌اکبر(ع)، گویای این مسئله مهم بوده که سربازان لازم است در همه عرصه‌ها یک الگوی حسنه و پیرو مکتب حسینی همچون ایشان داشته باشند.

وی افزود: این جشنواره با هدف ارزش نهادن به اندیشه‌ها و کارکردهای مثبت و سازنده سربازان، الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، ارتقای نشاط، پویایی و هویت‌بخشی، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت، تجلیل و تکریم از مقام سربازان با تأکید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha