معنویت؛ وجه‌‌تمایز نیروهای مسلح ایران با سایر ارتش‌های جهان
کد خبر: 4004319
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

معنویت؛ وجه‌‌تمایز نیروهای مسلح ایران با سایر ارتش‌های جهان

امام‌جمعه تکاب گفت: معنویت و اخلاق دو وجه‌‌تمایز نیروهای نظامی و انتظامی ایران با نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیا است.

نیروهای مسلح ایران در خدمت مردم و تکریم آنها هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه تکاب، امروز، 20 مهرماه در آیین گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی در این شهرستان، اظهار کرد: معنویت و اخلاق دو وجه‌تمایز نیروهای نظامی و انتظامی ایران با نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیا است.

وی افزود: در منظومه فکری مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی اسلامی و شاخصه‌های ارتقای عمومی کشور در یک نیروی انتظامی مقتدر و بنیان نظامی که در اسلام و قرآن مدنظر بوده، لحاظ‌ شده است.

امام‌جمعه تکاب با بیان‌ اینکه اخلاق و معنویت رسالت اصلی نیروهای مسلح ما در مأموریت‌های محوله است، ادامه داد: یکی دیگر از  فضیلت‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی دنباله‌روی از سیره نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) و بهره‌گیری از نقش و رسالت اولیای الهی است.

وی اظهار کرد: بالاترین فخر و شرف برای نیروهای مسلح کشورمان این است که در مباحث تامین امنیت برابر سیره پیغمبر(ص) که در آن امنیت جامعه اسلامی مهم بوده، عمل می‌‌شود و اکنون به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی مزیّن به این ویژگی‌ها هستند.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در خدمت مردم و در کنار مردم بودن از دیگر شاخصه‌های مهم نیروی انتظامی است، گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی در خدمت مردم و تکریم و تجلیل آنها هستند و براساس مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و منظومه فکری مقام معظم رهبری جان خود را برای دین و ملت فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه جان‌نثاری، خودگذشتگی‌ها و فداکاری‌ها در محضر الهی و امام زمان(عج) دارای ارزش و فضیلت است، اضافه کرد: براساس آموزه‌ها و دستورهای مهم دینی در کسب عظمت و شوکت در حوزه قدرت نظامی، نیروهای مسلح باید در اوج اقتدار باشند تا دشمنان اسلام مرعوب شوند.

انتهای پیام
captcha