پایگاه امداد و فوریت‌های سایبری در اردبیل راه‌اندازی شد
کد خبر: 4004460
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

پایگاه امداد و فوریت‌های سایبری در اردبیل راه‌اندازی شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل، از راه‌اندازی پایگاه امداد و فوریت‌های سایبری با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

پایگاه امداد و فوریت‌های سایبری در اردبیل راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل، ۲۰ مهرماه، از راه‌اندازی پایگاه امداد و فوریت‌های سایبری خبر داد و گفت: این مراکز با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ برای پاسخگویی به هم استانی‌ها به صورت شبانه‌روزی با هدف کاهش وقوع جرم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند جرایم سایبری از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی، حملات سایبری، سرقت‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی و فعالیت تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را از طریق این سامانه به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل، بیان کرد: در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۰ با اقدامات پیشگیرانه، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته و ۹۰ درصد پرونده‌های جرایم سایبری در ۶ ماه نخست امسال در این استان منجر به کشف شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۳۶ درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای ۲۴ درصد، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز ۱۸ درصد و سایر جرایم ۲۲ درصد از مجموع جرائم رخ‌ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را شامل می‌شود.

حسینی، در ادامه به کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در ۶ماهه اول سال‌جاری، ۲ تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: هر ۱۵ روز گشت‌زنی و دستگیری معتادان متجاهر و توزیع‌کنندگان مواد مخدر انجام می‌شود که با اشرافیت خوب نیروی انتظامی استان به‌صورت فنی و علمی مناطق آلوده پاک‌سازی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه دهد: شهردار اردبیل هم پیگیر راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ ترافیک اردبیل بوده و امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در جهت کنترل و رفع ترافیک شهری باشیم.

انتهای پیام
captcha