لازمه جبران حق‌الناس کسب رضایت طرف مقابل است
کد خبر: 4004846
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

لازمه جبران حق‌الناس کسب رضایت طرف مقابل است

امام‌جمعه شاهین‌دژ گفت: مراقبت و مواظبت از حق‌الناس بسیار مهم بوده و صرف توبه از این امر کفایت نمی‌کند و باید آن را با به دست آوردن رضایت طرف مقابل جبران کرد.

جبران حق‌الناس تنها با توبه از آن امکان پذیر نیستبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام‌جمعه شاهین‌دژ، ۲۱ مهر، در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت محمد باقر(ع) شاهین‌دژ، اظهار کرد: مؤمن همیشه در دل خود نسبت به خداوند احساس شرمساری دارد و مسلمان باید اهل دغدغه بوده و اگر حالت توبه و انابه نداشته باشد گرفتار شیطان خواهد شد.

وی افزود: طلبه باید برای تربیت نفس خود از اول طلبگی برنامه‌ریزی داشته و امروز و فردا نکند و باید سعی کنیم، حالت توجه به خداوند را خودمان تقویت کنیم و مراقب نیرنگ‌های شیطان باشیم.

امام‌جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: دوران جوانی بهترین فرصت برای تقویت ایمان و انس با امام زمان (عج) بوده و پشیمانی قلبی، اولین مرحله توبه است. 

وی ادامه داد: اگر از انسان معصیتی بدون توجه به اثرات آن سر بزند، ندایی درونی او را متوجه خود می‌کند البته لازمه آن عوامل معنوی مثل مراقبت، دغدغه، همراهی با افراد صالح، داشتن اساتید اخلاق، مطالعه کتب اخلاقی و ... است.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا، بیان کرد: ترک عمل ناشایست و استغفار در زبان دومین مرحله توبه است و انسان بعد از پشیمانی از گناه باید در عمل آن را نشان دهد و ضمن ترک معصیت، از خداوند طلب مغفرت کند.

وی گفت: تصمیم بر عدم بازگشت به گناه از دیگر مراحل توبه بوده و استغفار بدون توجه و التفات به خداوند به دردی نمی‌خورد و لازم است انسان اول درون خود را اصلاح کند و به پیشگاه پروردگار روی آورد.

امام‌جمعه شاهین‌دژ اظهار کرد: مراقبت و مواظبت از حق‌الناس بسیار مهم بوده و صرف توبه از این امر کفایت نمی‌کند و باید آن را با به دست آوردن رضایت طرف مقابل جبران کرد.

انتهای پیام
captcha