سردار نقدی: خاطره‌های دفاع مقدس خالق حماسه مقاومتند + فیلم
کد خبر: 4004986
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
گزارش ایکنا از آیین رونمایی کتاب «وقت محدود»

سردار نقدی: خاطره‌های دفاع مقدس خالق حماسه مقاومتند + فیلم

سردار محمدرضا نقدی در آیین رونمایی از کتاب "وقت محدود" که امروز ۲۲ مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ضروری است تا خاطرات دفاع مقدس را به صورت دقیق و کاملی بازگو کنیم چرا که خاطره‌های دفاع مقدس حماسه مقاومت را خلق می‌کند.

به گزارش ایکنا، آیین رونمایی از کتاب "وقت محدود" و نمایشنامه رادیویی "دیدار در وقت اضافه" با حضور سردار نقدی و جمعی از فرماندهان اطلاعات سپاه امروز ۲۲ مهر در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در ابتدای مراسم جواد کامور بخشایش؛ کارشناس فرهنگی و دبیر انجمن پیشکسوتان سپاس در سخنانی اظهار کرد: شهدا نور هستند و به ما راه را نشان می‌دهند. شهید کاظم کاظمی از جمله این شهداست که قهرمانانه جان خود را فدای امنیت انقلاب و کشورمان کردند.

وی افزود: نظام سلطه از خاطره به عنوان ابزاری استفاده می‌کند تا به اهداف خود برسد، بنابراین زمان حال را باید به نوعی دوران جنگ خاطره‌ها نام برد. در این راستا هنر و ورزش به کمک نظام سلطه آمده تا بخواهند به خواسته‌های خود برسند. از جمله اقدامات آنها می‌توان به دروغ هولوکاست می‌توان اشاره کرد. آنها درصدد هستند بدین واسطه برای صهیونیست‌ها مظلوم‌نمایی کنند. در چنین شرایطی ضروری است تا ما خاطرات دفاع مقدس را به صورت دقیق و کاملی بازگو کنیم چرا که خاطره‌های دفاع مقدس حماسه مقاومت را خلق می‌کند.

در ادامه مراسم سردار نقدی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: شهادت یک گوهر بسیار کمیاب است که خدای متعال به بندگان خاص خود اهدا می‌کند. شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود. برای مثال بسیاری مدت‌هاست جنگیدند اما به فیض شهادت نرسیدند اما شهدایی چون شهید کاظم کاظمی توانستند به این فیض نائل آیند. شهدای امنیت و اطلاعات سپاه شهیدان مظلوم هستند. این افراد قهرمانان بزرگ این سرزمین هستند که نامشان در زمان زنده بودن مطرح نبود اما ما وظیفه داریم آنها را امروز به جوانان خود معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: شهید کاظمی در ۲۳ سالگی کاری کرد که فرماندهان باتجربه از عهده انجام آن برنمی‌آمدند. اقدام وی در از بین بردن گروه‌های کمونیستی به اندازه‌ای عظیم بود که اگر آن را به دستگاه‌های امنیتی دیگر کشورها بگویید شاید انجام چنین کاری را افسانه بدانند. برای نمونه احسان طبری استاد و نظریه‌پرداز کمونیست‌ها را مثال می‌زنم. وی در توبه‌نامه خود چنان از قدرت انقلاب و شهدایی چون شهید کاظمی حرف می‌زند که به واسطه آن می‌توانیم به عظمت انقلاب واقف شویم. شهید کاظمی با روش ارشاد توانست خیلی از گروه‌های ضدانقلاب را به سمت توبه هدایت کند.

در ادامه مراسم محمد حسن روزی‌طلب نویسنده کتاب "وقت محدود" در سخنانی کوتاه گفت: جا دارد از انجمن سپاس تشکر ویژه داشته باشم که با همت و یاری خود سبب شدند این اثر بدون کم‌وکاست چاپ شود چون به خاطر برخی از مسائل امنیتی قرار بود بخش‌هایی از کتاب چاپ نشود اما با پیگیری انجمن کتاب به صورت کامل چاپ شد.

وی متذکر شد: نوشتن درباره شهدای اطلاعات و امنیت سخت است چون برخی از مسائل زندگی آنها محرمانه است و نمی‌توان در کتاب به آنها اشاره کرد اما در کتاب من با استعانت از مصاحبه‌هایی که با خانواده و همرزمان شهید گرفتم بسیاری از مسائل لازم به ذکر، گفته شد.

میرطاهر مظلومی کارگردان و نمایشنامه رادیویی "دیدار در وقت" اضافه نیز به عنوان دیگر سخنران مراسم تصریح کرد: شهدای اطلاعات و امنیت در گمنامی جانفشانی کردند و این وظیفه ما هنرمندان است که با آثار خود آنها را به جامعه معرفی کنیم. شهدا گوهرهایی کمیاب هستند که زندگی آنها می‌تواند سیره مردم کشورمان باشد.

در ادامه مراسم سردار رحمانی و سردار خاکساز از فرماندهان و مسئولان واحد اطلاعات سپاه نیز از عظمت شهدایی چون شهید کاظمی سخن راندند. سردار رحمانی بیان کرد که بعد از شهادت شهید کاظمی لقب  شهید سرباز گمنام امام زمان (ع) از سوی امام به شهدای اطلاعات و امنیت اهدا شد.

خواهر شهید نیز در این مراسم ضمن تشکر از انجمن پیشکسوتان سپاس اظهار کرد: جای پدر و مادرم بسیار خالی است چون آنها دوست داشتند چاپ این کتاب را ببیند. شهدا برای آسایش کشور اسلامی جان خود را فدا کردند برای همین در قالب نمایشنامه کتاب و فیلم باید زندگی آنها روایت شود.

در بخش انتهایی برنامه از کتاب "وقت محدود" و نمایشنامه "دیدار در وقت اضافه" رونمایی شد، همچنین از نویسنده کتاب و عوامل نمایشنامه رادیویی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha