انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان قندهار / افزایش آمار شهدا + فیلم
کد خبر: 4005097
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان قندهار / افزایش آمار شهدا + فیلم

منابع خبری از چندین کشته و مجروح بر اثر انفجار بمب در مسجد بی بی فاطمه(س) که بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در شهر قندهار در جنوب افغانستان است، خبر می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، دقایقی پیش انفجاری در  مسجد «امام‌بارگاه» شهر قندهار افغانستان رخ داد.

منابع مختلف از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در پی وقوع انفجار در این مسجد متعلق به شیعیان خبر می‌دهند.

مسجد بی بی فاطمه یا امام بارگاه بزرگترین مسجد شیعیان قندهار است.

رسانه‌های خبری از جمله شبکه خبری الجزیره قطر ظهر امروز از منابع امنیتی در افغانستان نقل کردند که در نتیجه وقوع انفجار در این مسجد شیعیان در مرکز شهر قندهار در جنوب این کشور هنگام اقامه نماز جمعه، حداقل 7 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند.

جمعه گذشته نیز در یک حمله انتحاری در مسجد سیدآباد قندوز بیش از ۱۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۲۰۰ نفر زخمی شدند. حمله انتحاری زمانی به قوع پیوست که گفته می‌شود، عامل انتحاری کمربند مملو از مواد منفجره خود را در میان نمازگزاران مسجد سیدآباد منفجر کرد. 

این حادثه تروریستی زمانی رخ داد که نمازگزاران در حال برپایی نماز جمعه بودند. طبق بیانیه‌ منتشر شده داعش، این گروه مسئولیت انفجار را برعهده گرفتند.

اخبار تکمیلی

30: 13 الجزیره تعداد شهدای این حادثه تروریستی را تا به این لحظه ۱۶ نفر و تعداد مجروحان را ۳۲ نفر گزارش داد.

30: 14 سفارت ایران در کابل ضمن محکوم کردن حمله انتحاری به مسجدی در قندهار از طالبان درخواست که عاملان این حادثه را شناسایی و به سزای اعمال خود برساند. 

15:00 الجزیره مباشر گزارش داد سه تن از تروریست‌ها با حضور در صحن مسجد درحالی که به خود کمربند انتحاری بسته بودند، عملیات تروریستی را انجام دادند. تعداد شهدا تا این ساعت به 33 نفر و مجروحان به 57  تن رسیده است.

16:00 محکومیت جنایت قندهار از سوی طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیامی اظهار داشت، طالبان انفجار در یک مسجد را در قندهار نکوهش می‌کند و آن را جنایت بزرگی می‌داند.
مجاهد گفت: به نیروهای امنیتی دستور داده می‌شود که عاملان حوادث این‌چنینی را به‌زودی دستگیر و به دست قانون بسپارند.

16:30 / ۱۳۰ شهید و مجروح در انفجار مسجد قندهار
شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد شمار جان‌باختگان انفجار در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار به ۶۲ شهید و تعداد مجروحان نیز به ۶۸ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha