خانه‌ای 6 میلیارد تومانی وقف امور قرآنی شد
کد خبر: 4005261
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
در گراش فارس:

خانه‌ای 6 میلیارد تومانی وقف امور قرآنی شد

مدیر مجمع‌‌القرآن فاطمیون گراش گفت: خانه شش میلیارد تومانی در این شهرستان از سوی مرحومه کبری حسین‌شیری، وقف فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی این مؤسسه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بصیری، مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: خانه‌ای در زمینی به متراژ 430 مترمربع و با زیربنای 600 متر از سوی مرحومه حسین شیری وقف فعالیت‌های قرانی و فرهنگی مؤسسه شد.

وی ادامه داد: این خانه از سوی ورثه مرحوم حاج حسین هرمی طبق سفارش مادرشان، مرحومه حاجیه کبری حسین شیری وقف شد. این خانه در گراش، بلوار شهدا، انتهای خیابان امیرکبیر قرار دارد.

بصیری اضافه کرد: در نظر داریم در این مرکز دوره حفظ تخصصی روزانه برگزار شود و به صورت یک روز در میان بانوان و آقایان از آن بهره‌مند می‌شوند و اگر قرار باشد حفظ تخصصی شبانه باشد، این مرکز ویژه بانوان خواهد بود.

وی با اشاره به گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، اظهار کرد: در حال حاضر مدارس غیر دولتی تحت نظارت مؤسسات از مهد و پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم به صورت غیر حضوری فعال هستند. سال تحصیلی جدید با وجود اینکه حدود چهار سال از فعالیت مدارس غیردولتی می‌گذرد، حدود 400 دانش‌آموز در این مدارس پذیرش شده‌اند.

بصیری بیان کرد: همچنین کلاس‌های مؤسسه شامل دوره روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و خطاطی و نقاشی و طراحی نیز به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش استان فارس تصریح کرد: این مؤسسه با دارا بودن هفت مرکز آموزش قرآن و چهار مدرسه غیر دولتی قرآن‌محور در گراش و همکاری با مدارس علمیه قرآن‌محور گراش و شهرکرد مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha