ویژگی‌های چهارمین دوره توانمندسازی مسئولان قرآن و عترت آموزش و پرورش
کد خبر: 4005288
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
مسیب‌زاده بیان کرد:

ویژگی‌های چهارمین دوره توانمندسازی مسئولان قرآن و عترت آموزش و پرورش

مدیرکل قرآن، عترت و‌ نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف برگزاری دوره دوسالانه آموزش و توانمندسازی گفت: تبیین فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز، تبادل تجربیات، به‌روزرسانی و ارتقای سطح دانش رؤسای ادارات و کارشناسان قرآن، عترت و نماز، همچنین توسعه و مشارکت و تجلیل از همکاران این عرصه از جمله مهمترین اهداف برگزاری این نشست دوسالانه است.

محمدرضا مسیب زادهبه گزارش خبرنگار ایکنا، جزئیات اجرای چهارمین دوسالانه آموزشی و توانمندسازی رؤسای ادارات، کارشناسان و کارشناسان مسئول قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، طی نشستی خبری با حضور محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و‌ نماز وزارت آموزش و پرورش و اصحاب رسانه شنبه، ۲۴ مهرماه، در گروه نشست خبری شبکه شاد تشریح ‌شد.

مسیب‌زاده طی سخنانی گفت: این دوسالانه با حضور رؤسا، کارشناسان‌مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور در مجموع هزار و 200 نفر برگزار خواهد شد. این دوره با هدف تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز طی دوسال پیش رو برپا می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری چهارمین دوره آموزش داوری با حضور هزار و 500 نفر در رشته‌های مختلف، برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام و دوره توانمندسازی دوسالانه کارشناسان همزمان با آغاز سال تحصیلی، از جمله برنامه‌های شاخص امسال است که در کنار برنامه‌های ساری و جاری چون ساخت و ساز مراکز دارالقرآن‌ها و اختصاص اعتبارات دارالقرآن‌ها و... اجرا می‌شود.

مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه شاید هیچ 10 روز کاری نیست که در حوزه قرآن، عترت و نماز سپری شود و دوستان، کار جدیدی در راستای برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده نداشته باشند، افزود: چهارمین دوسالانه آموزشی و توانمندسازی رؤسای ادارات، کارشناسان و کارشناسان مسئول قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش طی سه روز از 26 تا 28 مهرماه اجرا می‌شود. مراسم افتتاحیه این دوره با حضور علیرضا کاظمی، سرپرست آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: این دوره با هدف تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های دوسالانه حوزه قرآن و عترت و نماز منبعث از کتاب «ندای رحمت» مجموعه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها برپا می‌شود. این کتاب بازه زمانی پنج ساله را دنبال کرده و امسال سال ششمی است که دوستان تلاش مثمرثمری برای دستورالعمل‌های این کتاب انجام داده‌اند.

وی با اشاره به علت برگزاری این دوره در مهرماه، گفت: این نشست را در دهه سوم مهرماه برگزار می‌کنیم تا در صورت بروز تغییر و تحول در حوزه مدیریت در مناطق و استان‌ها، تا این زمان ثبات ایجاد شده باشد. به‌روزرسانی سطح علمی کارشناسان و فراهم شدن زمینه تجربه‌گردانی بین استان‌ها با حضور کارشناسان 32 استان از جمله دیگر اهداف برگزاری این دوره است، چرا که در استان‌ها کار اثرگذار و بزرگی انجام می‌شود که با توجه به شرایط بومی، برنامه‌ریزی می‌شود تا در قالب تجربه‌گردانی در اختیار سایر عزیزان قرار ‌گیرد.

مسیب‌زاده برگزاری این دوره به منظور توسعه‌ مشارکت‌ها و تجلیل از همکاران این عرصه است، ادامه داد: شرایطی فراهم است تا ظرفیت میان سازمانی و میان‌دستگاهی استفاده کنیم، بنابر این بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل یکی از اهداف برگزاری این دوره است.

وی بیان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این دوره تجلیل از قرآنیان و عزیزان حوزه قرآن، عترت و نماز است. مقام معظم رهبری فرموده‌اند «تجلیل از قرآنیان، تجلیل از قرآن است» پس وظیفه داریم از عزیزانی که در دو سال گذشته در شرایط غیرحضوری  و کرونایی کشور هم با توانمند کردن خودشان در عرصه IT و فضای مجازی و برنامه‌سازی و ارائه ایده‌ها میان فرهنگیان و دانش‌آموزان، تلاش کرده‌اند، بهانه‌ای برای تجلیل باشد.

مسیب‌زاده با اشاره به برگزاری سه روزه این دوره، تصریح کرد: رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز به طور ویژه مجریان این برنامه هستند و این دوره از طریق بستر آموزشی شبکه شاد با توجه به بحث حضور و غیاب‌ها و آزمون پایانی و نظم حاکم برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و‌ نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سرفصل‌های این دوره و میهمانان، بیان کرد: دعوت از قریب به اتفاق اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش، کارگاه‌های آموزش عملی نماز و بحث درباره طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن و دعوت از میهمان و مسئولان نهادها و دستگاه‌های قرآنی کشور به منظور ارتقای تعامل و مشارکت چون حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی، ستاد عالی مسابقات مستقر در اوقاف، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی و حجت‌الاسلام محسن قرائتی، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی، پیشکسوتان قرآنی کشور چون عباس سلیمی و ... از جمله بخش‌های این برنامه است.

وی با اشاره به توجه ویژه به حوزه عترت و فرهنگ انتظار و مهدویت در برنامه‌های امسال با توجه به اینکه دو نیمه شعبان در آن است، گفت: در زمینه بحث تبلیغات و تیزر‌ها و کلیپ‌های نمایشی کارهای مناسبی انجام شده است که طی این دوره سه روزه در اختیار مسئولان و کارشناسان قرآنی قرار می‌گیرد. همچنین طی این دوره برنامه‌ها به صورت کوتاه، موجز و اثرگذار انجام می‌شود.   

چهارمین دوره آموزشی و توانمندسازی رؤسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور از ۲۶ تا ۲۸ مهرماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حرم امام خمینی(ره) در قالب ویدئوکنفرانس از طریق شبکه شاد برپا خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha