نرم‌افزار مصحف مدینه برای سیستم عامل مک به‌روز رسانی شد
کد خبر: 4005307
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

نرم‌افزار مصحف مدینه برای سیستم عامل مک به‌روز رسانی شد

نسخه الکترونیک مصحف مدینه منوره مخصوص سیستم عامل مک بر روی دستگاه‌های آیفون و اپل توسط مجمع چاپ قرآن کریم عربستان به‌روز رسانی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه سعودی الریاض، مجمع چاپ قرآن کریم ملک فهد به نمایندگی از وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان سعودی از نسخه به‌روز شده نرم‌افزار مصحف مدینه منوره برای سیستم عامل‌های مک Mac OS مخصوص دستگاه‌های آیفون، آی‌پد و اپل خبر داد.

از این نرم‌افزار برای جستجوی متون آیات قرآن و گنجاندن آنها در برنامه‌های نشر رومیزی(Desktop publishing) با رسم‌الخط کامپیوتری عثمان طه مطابق با رسم‌الخط مورد استفاده در مصحف مدینه منوره استفاده می‌شود.

این برنامه به دستور عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان سعودی و به منظور رفع نیاز انتشارات، پژوهشگران و سایر متخصصان در سراسر دنیا راه‌اندازی شده است که از سیستم عامل مک روی دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند.

این برنامه شامل دو نسخه کامل قرآن کریم با خط عثمان طه (منطبق با مصحف مدینه منوره) یکی با قرائت حفص از عاصم و دیگری قرائت ورش از نافع است.

در این نرم‌افزار امکان نوشتن و درج آیات قرآنی مستقیماً در برنامه ویرایش و تحریر متن و برنامه‌های معروف طراحی با فرمت True Type Font یا در قالب فونت رایانه‌ای سازگار با استاندارد بین‌المللی کدگذاری یونیکد وجود دارد که کار ویرایش، تحریر و هماهنگی را آسان می‌کند.

نسخه به‌روز شده همچنین از بسیاری از برنامه‌های انتشار نقشه و نشر رومیزی مانند InDesign Illustrator و Photoshop پشتیبانی می‌کند.

مجمع ملک فهد می‌گوید راه‌اندازی این نسخه در راستای تأکید این مجمع بر اهمیت مضاعف تلاش برای ارائه محصولات این نهاد به مسلمانان جهان با بالاترین مشخصات و استانداردها است.

انتهای پیام
captcha