مسابقات قرآن خانواده‌های آجا با 781 راه‌یافته برگزار می‌شود + صوت
کد خبر: 4005310
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

مسابقات قرآن خانواده‌های آجا با 781 راه‌یافته برگزار می‌شود + صوت

781 شرکت‌کننده در بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سه روز از 24 تا 26 مهرماه به صورت غیرحضوری باهم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، 24 مهرماه به میزبانی نیروی زمینی ارتش آغاز شد و تا 26 مهرماه ادامه خواهد داشت.

بنابر گفته سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) «این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، مفاهیم براساس جزء 21 تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و اذان در مقطع همسران، بانوان شاغل و فرزندان دختر و پسر در دو گروه سنی زیر و بالای 15 سال در حال برگزاری است».

وی با اشاره به اینکه رقابت‌ها به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مسابقات در مرحله مقدماتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از یگان‌ها و در برخی دیگر به صورت غیرحضوری طی اردیبهشت‌ و خردادماه 1400 و با رقابت حدود هفت هزار و 500 متسابق در سطح ادارات پنجگانه نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا برگزار شد که از میان برگزیدگان مرحله نهایی ادارات، تعداد 781 نفر به مرحله سراسری آجا راه پیدا کردند.

کد

میدانی ادامه داد: این دوره از مسابقات با قضاوت سه تیم داوری در بخش بانوان و یک تیم داوری در بخش آقایان متشکل از داوران ملی و بین‌المللی همراه است. همچنین مسابقات رشته مفاهیم نیز در دو سطح یک (تا مقطع دیپلم) و سطح دو(بالاتر از فوق دیپلم) به صورت همزمان در سامانه پرسال، فردا، 25 مهرماه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و فرماندهان و سایر مسئولان، شنبه، اول آبان‌ماه برگزار خواهد شد که طی آن از 216 منتخب تجلیل به عمل خواهد آمد. برگزیدگان این دوره به مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش خانواده‌ها که طی آذرماه به میزبانی ارتش برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند و امیدوارم بتوانیم در این دوره از مسابقات به مانند دوره گذشته که دارای 53 مقام اول در مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش خانواده‌ها بودیم، به خوبی بدرخشیم.

میدانی درباره ویژگی‌های این دوره از مسابقات، اضافه کرد: افزودن رشته حفظ یک و سه جزء به منظور بالابردن انگیزه و ایجاد زمینه برای حضور نوحافظان، تفکیک بخش فرزندان به دو سطح سن زیر 15 سال و بالای 15 سال از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات بوده است.

کد

وی گفت: همچنین حضور 781 شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات نشان‌دهنده آمار بالای شرکت‌کنندگان نسبت به دوره گذشته بوده است آن هم به علت برگزاری مسابقات در بستر فضای مجازی که بُعد مسافت را از بین برده و زمینه حضور تمامی علاقه‌مندان را فراهم کرده است.

یادآور می‌شود، بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، با رقابت قاریان و مرتلان و برخی از رشته‌های حفظ آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha