نکات آئین‌نامه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن سازمان اوقاف اعلام شد
کد خبر: 4005313
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

نکات آئین‌نامه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن سازمان اوقاف اعلام شد

مرحله نیمه‌نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای 25 و 26 مهرماه در استان‌ها برگزار می‌شود. در این مرحله ابتدا شرکت‌کنندگان در ادارات کل اوقاف استان خود حضور یافته و به ضبط اجرای خود می‌پردازند، پس از ضبط اجرا، این آثار در نیمه دوم آبان‌ماه به صورت متمرکز مورد داوری قرار خواهند گرفت تا در نهایت راه‌‌یافتگان به فینال مسابقات مشخص شوند.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مرحله نیمه‌نهایی (ضبط تصویری) چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 25 و 26 مهرماه در استان‌های مختلف برگزار می شود.

در این مرحله که برای اولین بار است به مسابقات اضافه می‌شود، شرکت‌کنندگان ابتدا در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل اقامت خود حضور می‌یابند تا اجرای آنها در این مرحله ضبط شود. در ادامه تکمیل این مرحله از مسابقات، اجرای ضبط شده شرکت‌کنندگان در بازه زمانی دیگری و به صورت متمرکز مورد داوری قرار خواهد گرفت تا نفرات برتر به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن راه پیدا کنند.

در برنامه اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، برنامه ضبط استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان طی دو روز اجرا می‌شود و سایر استان‌ها در یک روز اقدام به این کار می‌کنند.

بر اساس این گزارش در روز ۲۵ مهرماه نمایندگان استان‌های کردستان، گیلان، همدان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، گلستان، مازندران، قزوین، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قم، اصفهان(بانوان)، البرز، فارس، تهران(بانوان) و خراسان رضوی(بانوان) با حضور در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان خود نسبت به ضبط اقدام می‌کنند.

همچنین در روز ۲۶ مهرماه نیز نمایندگان استان‌های خراسان رضوی(آقایان)، خراسان شمالی، سمنان، یزد، لرستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، زنجان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، تهران(آقایان)، اصفهان(آقایان) و سیستان و بلوچستان به ضبط اجرا می‌پردازند.

در شیوه‌نامه‌ای که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای ضبط اجرای شرکت‌کنندگان در مرحله نیمه‌نهایی منتشر کرده است موارد مختلفی که در این مرحله باید رعایت شود، ذکر شده است. در این شیوه‌نامه به مواردی همچون «وظایف اداره برگزارکننده مسابقات»، «ضوابط ضبط تصویری»، «نکات فنی و اجرایی»، «وظایف ناظر فنی مستقر در محل ضبط» و «جدول ضبط استان ها» اشاره شده است.

در بخش وظایف اداره کل استان‌ها به مواردی مانند اطلاع‌رسانی مناسب به شرکت‌کنندگان برای حضور در محل ضبط اجرا، نظارت بر روند آماده سازی ضبط، پیش‌بینی ایاب و ذهاب، پذیرایی و اسکان احتمالی درون استانی برای حضور شرکت‌کنندگان، رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان اجرای برنامه از سوی شرکت‌کنندگان، برگزاری جلسه توجیهی حداقل یک هفته قبل از ضبط مرحله نیمه‌نهایی مسابقات با حضور شرکت‌کنندگان و ...اشاره شده است.

در بخش ضوابط ضبط تصویری نیز به مواردی همچون ممنوع بودن هرگونه افکت صوتی و تصویری و تدوین و تغییر در کیفیت و کمیت فیلم ضبط شده، فاصله دوربین تا شرکت‌کننده کمتر از یک متر و بیشتر از دو متر نباشد، بدون حرکت بودن دوربین در حین اجرا، ممنوع بودن میکروفون یقه‌ای، استفاده از پس‌زمینه مشترک در تمامی استان‌ها، یکسان بودن کیفیت و کمیت ضبط تصویری، سیستم صوتی، نور و ... برای تمامی شرکت‌کنندگان هر استان(هرگونه تغییر در این موارد پس از اجرای نفر اول ممنوع است)، ممنوع بودن هرگونه افکت صوتی از قبیل اکو و دیل و ... اشاره شده است.

بر اساس این گزارش در بخش نکات فنی و اجرایی نیز آمده است: در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل هر یک از شرکت‌کنندگان فرصت مرور یک نفر(حدود هشت دقیقه) را خواهند داشت. فایل‌های تصویری در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری به صورت متمرکز داوری خواهد شد. در هنگام داوری آثار نیمه‌نهایی، فرایند درخواست تجدیدنظر همانند مسابقات حضوری خواهد بود و هر شرکت‌کننده به فاصله سی دقیقه پس از ابلاغ نمره می‌تواند این درخواست را مطرح کند. نمره مرحله استانی تأثیری در نمره مرحله نیمه‌نهایی ندارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha