جلسه شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن تشکیل شد
کد خبر: 4005463
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
در اصفهان؛

جلسه شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن تشکیل شد

دومین جلسه شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل اصفهان، در محل اتحادیه قرآنی استان تشکیل شد.

به گزارش ایکنا، دومین جلسه شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل اصفهان در محل اتحادیه قرآنی استان تشکیل شد، در این جلسه نمایندگانی از آموزش و پرورش، معاونت قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اصفهان، رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان، مدیرعامل اتحادیه و مدیر مؤسسه ثامن‌الائمه حضور داشتند.

این جلسه با تلاوت قرآن شروع شد و در ادامه تمامی اعضا برای موارد مطرح شده در پیش‌نویس نظام‌نامه، نظرات خود را اعلام کردند. طبق مصوبات این جلسه قرار شد آیین‌نامه کامل‌تر شود، همچنین به صورت مستمر این جلسه و شورای نظارت متشکل از افراد حاضر در جلسه به دبیری اتحادیه تشکیل شود، همچنین قرار شد الگویی از مدارس غیرانتفاعی قرآنی به آموزش و پرورش اعلام و در آینده برای آن‌ها مجوز صادر شود و مدارس حفظی که تشکیل شده، اما از آموزش مجوز دریافت نکرده‌اند، تعیین تکلیف شوند.

شیوه این مدارس بدین نحو است که افراد می‌توانند از مرخصی تحصیلی استفاده کنند و در این مدت قرآن را حفظ کنند و امتحاناتشان را در مدارس دولتی بدهند، هم‌اکنون در مدارس حفظ سه روز حفظ قرآن و سه روز دیگر کلاس‌های دیگر برگزار می‌شود.

قرار شد افرادی که اینگونه مدارس را ایجاد می‌کنند، به اتحادیه مراجعه کنند و در صورت داشتن شماره ثبت و پروانه فعالیت و تأیید اتحادیه در مصاحبه‌ها و بازدیدها، اتحادیه برای آموزش و پرورش نامه‌ای ارسال می‌کند و آن‌ها مجوزی به مؤسسه می‌دهند که دانش‌آموزان به صورت مرخصی در آنجا حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha