تبیین مسئله وحدت در آذربایجان غربی نیازمند تلاش مضاعف علما است
کد خبر: 4006746
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

تبیین مسئله وحدت در آذربایجان غربی نیازمند تلاش مضاعف علما است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می‌دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری انجام دهند، چراکه هرکس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر دهد در مسیر شیطان است.

تبیین مسئله وحدت در آذربایجان غربی نیازمند تلاش مضاعف علما استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، امروز، 28 مهرماه در دیدار جمعی از علمای اهل سنت ارومیه اظهار کرد: خوشبختانه مسئله وحدت و اخوت با بصیرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و علمای شیعه و اهل سنت در ایران اسلامی به خوبی ساری و جاری است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از مبلغین اصلی وحدت در جامعه بودند که با بستن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار وحدت را در جامعه اسلامی نهادینه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه وجود وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور یکی از اسباب امنیت کشور است، ادامه داد: علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه به شکلی تبیین و تفهیم کنند که اظهارنظر افراد جاهل در خصوص مقدسات اهل سنت و شیعه منجر به اختلاف نشود. جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می‌دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری انجام دهند و هر کس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر بدهد در مسیر شیطان است؛ بنابراین همه مردم باید وحدت و اتفاق داشته باشند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به اینکه وجود دشمنان مشترک که قصد از بین بردن دین اسلام را دارد نیاز به وحدت را بیش از پیش می‌کند، تصریح کرد: دشمنان از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ناراضی بوده و درصدد ایجاد اختلاف هستند لذا شیعه و سنی باید ید واحده در مقابل دشمنان اسلام باشند. اگر همه کشورهای اسلامی مانند ایران در خصوص وحدت عمل می کردند آمریکا و استکبار بر آنها مسلط نمی‌شدند.

امام‌جمعه ارومیه گفت: اختلاف بین شیعه و سنی سبب از بین رفتن امنیت در لبنان، افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان شده است و تولید افکار باطل و تکفیری در بین مسلمانان از سوی دشمن جهت ایجاد اختلاف و تفرقه است.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد،‌ امام‌جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این دیدار به اهمیت مسئله وحدت پرداخت و اظهار کرد: وحدت یکی از مهمترین مقوله‌های جهان اسلام است که مقام معظم رهبری به آن تأکید بسیاری دارند و باید تلاش کنیم تا این وحدت در استان تحت نظر نماینده ولی‌فقیه در استان حفظ شود.

وی در پایان افزود: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به سبب وجود اختلاف در ولادت پیامبر اسلام(ص) ازنظر شیعه و سنی بود که امام خمینی(ره) با درایت تمام با نام‌گذاری هفته وحدت این مسئله را خنثی کردند.

 

 

انتهای پیام
captcha