استاندار جدید آذربایجان‌غربی از ظرفیت نخبگان برای پیشبرد امور استفاده کند
کد خبر: 4007098
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
امام‌جمعه ارومیه:

استاندار جدید آذربایجان‌غربی از ظرفیت نخبگان برای پیشبرد امور استفاده کند

امام‌جمعه ارومیه گفت: استاندار جدید آذربایجان‌غربی باید از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و افراد متعهد و متخصص را برای پیشبرد امور انتخاب کند.

استاندار جدید آذربایجان غربی از ظرفیت نخبگان برای پیشبرد امور استفاده کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۳۰ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بهترین الگو و سرمشق برای وحدت امت اسلامی وجود مبارک امام جعفر صادق(ع) است، چراکه امامان چهار مکتب اهل سنت بدون واسطه یا با واسطه از شاگردان ایشان هستند.

وی موضوع وحدت را یکی از مسائل ضروری عالم اسلام دانست و افزود: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین امت اسلامی هستند که باید مسلمانان با حفظ بصیرت خود بر ضرورت وحدت تأکید کنند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به عملکرد قابل تحسین قوه قضائیه در برخورد با برخی از مدیران اقتصادی دولت سابق، ادامه داد: دولت فعلی نیز باید افرادی را در مسند قدرت قرار دهد که هم اهل تقوا و خداشناسی بوده و هم متخصص در امور باشند.

وی با بیان اهمیت توجه دولت حاضر به مباحث اقتصادی، تصریح کرد: دولت باید از ظرفیت همه استان‌ها برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی خود استفاده کند و آذربایجان‌غربی نیز در این زمینه پتانسیل‌های بی‌شماری دارد.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: استاندار جدید آذربایجان‌غربی باید از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده کرده و افراد متعهد و متخصص را برای پیشبرد امور انتخاب کند.

وی با اشاره به اینکه همه خلایق در عالم هستی به برکت وجود با برکت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) خلق شده‌اند، گفت: مقام رسول گرامی اسلام در نزد خداوند به اندازه‌ای رفیع و با عظمت است که خداوند تبارک و تعالی خود به پیامبر اسلام صلوات می‌فرستد و قرآن کریم پیامبر اسلام را صاحب خلق عظیم دانسته است و این مهم نیز نشان از عظمت وجودی رسول گرامی اسلام(ص) است.

امام‌جمعه افزود: میزان پاداش و ثواب صلوات بر پیامبر اکرم(ص) قابل شمارش نیست و این مهم فقط از عهده پروردگار تبارک و تعالی بر می‌آید، عظمت روحی و سعه قلبی ایشان به‌گونه‌ای است که قرآن کریم با آن عظمت خود به قلب نازنین خاتم‌النبیین نازل شد.

انتهای پیام
captcha