مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی برگزار شد
کد خبر: 4007519
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی برگزار شد

امروز، ۱ آبان مراسم تودیع محمدمهدی شهریاری و معارفه محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی برگزار شدبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امروز، ۱ آبان مراسم تودیع محمدمهدی شهریاری و معارفه محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور و تعدادی دیگر از مسئولان استانی در ارومیه برگزار شد.

اعتلای معنوی جامعه فراموش نشود

وزیر کشور در این آیین گفت: مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی‌هراسد، سعادت بشریت و توجه به اعتلای معنوی مردم در کنار توسعه مادی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

احمد وحیدی با اشاره به جایگاه خوب این استان در کشور، گفت: آذربایجان‌غربی استان مهمی است و از چند جهت نمونه به شمار می‌رود، زیرا این استان در سال‌های پس از انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و شیعه، سنی،  ترک و کرد در کنار آشوریان برای حفظ این نظام تلاش کردند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای به‌هم ریختن آرامش در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: اراده، ایستادگی و اهتمام این‌ مردم در کنار انسجام ‌ملی سبب خنثی شدن همه ‌توطئه‌ها شده و آذربایجان‌غربی از استان‌های الگو برای هم‌زیستی است.

وزیر کشور عنوان کرد: با وجود تلاش مذبوحانه دشمنان، همه توطئه‌‌ها با هوشیاری حافظان امنیت و همراهی مردم خنثی شده است.

وی در ادامه به پتانسیل‌های خوب اقتصادی آذربایجان‌غربی نیز اشاره و تصریح کرد: همسایگی با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان را از نقاط قوت این استان در توسعه اقتصادی بوده و همچنین ظرفیت غنی فرهنگی و اسلامی در این استان باید در عرصه ملی و جهانی شناسانده شود.

وحیدی با اشاره به خبرگی استاندار جدید آذربایجان‌غربی در حوزه توسعه اقتصادی و ارتباط با استان‌های مرزی کشورهای همسایه، گفت: امیدواریم به زودی شاهد توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت‌مردان تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت اقتصادی و زندگی مردم به کار می‌گیرند، گفت: البته اعتلای معنوی نیز نباید فراموش شود و باید در کنار توسعه مادی، به اعتلای معنوی نیز اهمیت ویژه‌ای داد.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات‌ محمدمهدی شهریاری طی چهار سال گذشته، بیان کرد: هر اقدامی که در راستای منافع مردم و خدمت به کشور صورت گرفته باید ادامه یابد.

ضرورت استفاده از ظرفیت مدیران بومی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئولیت‌های انسان در این دنیا اعتباری بوده و وسیله‌ای برای خدمت به مردم است فلذا باید قدر آن را بدانیم و در مسیر خدمت به مردم تلاش کنیم از استاندار جدید می‌خواهیم که عزم‌شان را جزم کنند و برای خدمت به مردم استان آذربایجان غربی شبانه‌روزی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی اضافه کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم از استاندار آذربایجان غربی این است که از ظرفیت‌ها و مدیران استانی به خوبی بهره بگیرد و همه توان خود را برای بهره‌گیری از نیروهای بومی استان به کار ببندد.

 وی بیان کرد: از نمایندگان و مدیران استان می‌خواهم در ضمن حفظ وحدت و هم‌گرایی با  استاندار جدید در مسیر خدمت به مردم استان همه تلاش خود را بکار ببندند.

امام‌جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ داشتن مرز مشترک با سه کشور دارای موقعیت بسیار مهمی است که امیدواریم برای رشد اقتصاد مرزی و بهره‌مندی از این‌ظرفیت بی‌نظیر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد

وی گفت: استان آذربایجان غربی دارای مکان‌‌های ثبت شده گردشگری و میراث‌فرهنگی بسیاری است و لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و جذب توریست در استان باید مورد توجه جدی استاندار و مسئولان قرار بگیرد .

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی عنوان کرد: توجه جدی به️ معادن ارزشمند استان و برنامه‌ریزی‌های ضروری در حوزه کشاورزی و به ویژه سیب و همچنین صنایع نساجی فعال در شهرستان خوی از مطالبات و انتظارات مردم‌استان است.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی از اندیشمندان، دانشگاهیان، علما و فرهیختگان برای پیشبرد اهداف استان یکی از مهمترین اولویت‌های استاندار باشد.

استاندار جدید با ظرفیت‌های استان آشناست

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این مراسم تصریح کرد: با اتفاق مطلق آرا، اعضای هیات وزیران به آقای معتمدیان رای اعتماد داده‌اند و وی تجربه استانداری دو استان مرزی و مهم همچون خراسان جنوبی و خراسان رضوی را دارد.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر خاطرنشان کرد: معتمدیان با توانمندی‌های خاص شخصی غریبه با این استان نیست، و وی حتی در زمان حضور در خراسان رضوی به این استان رفت و آمد می‌کردند.

تاکید بر اتمام پروژه‌های ناتمام

استاندار جدید آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه آذربایجان غربی، استان مجاهدت‌های خاموش است، افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از موضوعات مهم مورد تاکید رییس جمهور است که به دلیل کمبود منابع مالی با استفاده از سایر راه‌ها از جمله فاینانس داخلی این پروژه‌های نیمه تمام در استان تکمیل می‌شود.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: راه‌اندازی مگاپروژه‌هایی که نیاز روز استان است با کمک بخش خصوصی و حمایت صندوق توسعه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای توسعه اذربایجان غربی مدون شده و باید در جهت اجرایی کردن برنامه‌ها باهم‌افزایی حداکثری دستگاه‌های اجرایی تلاش کنیم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی استان مسئله اشتغال است که برنامه‌هایی براساس سیاست‌های دولت سیزدهم در جهت ایجاد اشتغال دنبال می‌کنیم و پروژه‌های راهبردی در استان را سرعت خواهیم بخشید. 

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم آذربایجان غربی به هاپ خدمات لجستیک و فراوری معدنی و کشاورزی با توجه به زیر ساخت‌های موجود در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه همه جانبه به صورت متوازن در استان هستیم، اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه، مدیریت منابع آبی، توسعه سیستم نوین آبیاری، توسعه صنایع تبدیلی محصولات استراتژیک، مکانیزاسیون کشاورزی، تقویت گمرکات و بازارچه‌های مرزی و شناسایی نقاط امیدبخش در پهنه‌های معدنی استان پیگیری می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان افزود: معادن طلا، باریت و سنگ‌های تزیینی استان هرکدام در ایجاد اشتغال می‌توانند نقش اساسی داشته باشد که برای راه‌اندازی و توسعه فراوری مواد معدنی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های گردشگری در سطوح ملی و فراملی دارد، که در روتق اقتصادی استان موثر خواهد بود، گفت: توسعه صنعت گردشگری از جمله گردشگری سلامت و دفاع مقدس در دستور کار است.

معتمدیان تاکید کرد: امروزه بازیگران منطقه ‌ی به دنبال التهاب‌آفرینی در منطقه هستند مسئله مهم و اولویت‌دار همبستگی و وحدت در استان است از ظرفیت نیروهای جوان، جهادی وانقلابی و متعهد در بخش‌های مختلف بهره گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی به مثابه پازلی از رنگین‌کمان اقوام و ادیان است که تلاش می‌کنیم باهمت جمعی و کار جهادی نمای زیبایی از استان به کشور و منطقه نشان دهیم.

آذربایجان غربی از تله محرومیت خارج شده است

استاندار سابق آذربایجان غربی  نیز در این مراسم گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد، و این استان نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

محمد مهدی شهریاری تصریح کرد: آذربایجان غربی به جز در چند شاخص که از متوسط کشوری پایین است از تله محرومیت خارج شده و با تلاش‌های استاندار جدید مشکلات موجود نیز مرتفع می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام
captcha