گروهی متشکل از نخبگان و متخصصان برای توسعه آذربایجان غربی تشکیل شود
کد خبر: 4007523
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

گروهی متشکل از نخبگان و متخصصان برای توسعه آذربایجان غربی تشکیل شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: گروهی ترکیب از متخصصان، مدیران اجرایی و نخبگان حوزوی تشکیل شود تا این گروه موجب برداشتن گام‌های بهتری در جهت توسعه استان شوند.

گروهی متشکل از نخبگان و متخصصان برای توسعه آذربایجان غربی تشکیل شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، ۱ آبان در مراسم معارفه استاندار جدید اظهار کرد: در این استان نیروهای جوان، متعهد، متخصص و کاردان فراوان هستند، انتظار این است استاندار جدید از نیروهای بومی و متخصص بیشتر بهره ببرند.

وی افزود: گروهی ترکیب از متخصصان، مدیران اجرایی و نخبگان حوزوی تشکیل شود تا این گروه موجب برداشتن گام‌های بهتری در جهت توسعه استان شوند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیشنهاد می‌شود باهدف جذب سرمایه‌گذار همایشی تشکیل و از کسانی که اهل استان هستند اما در سایر مناطق زندگی می‌کنند دعوت شود تا با معرفی ظرفیت‌های موجود، بستر سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود چرا که توسعه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و دولت با کثری بودجه مواجه است و نباید تنها به بودجه دولتی تکیه کرد.

وی گفت: آذربایجان غربی یک استان امنیتی نیست و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند و استاندار سفرهایی در شهرستان‌های استان داشته باشند تا اولویت‌های شهرستان را احصا کرده و مشکلات را شناسایی و رفع کنند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیز در این مراسم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد امنیت پایدار مردمی در مناطق مرزی شمال‌غرب کشور گفت: به لطف خدای متعال امروز با همدلی مردم و مسئولان امنیت پایدار مردمی در مناطق مرزی شمال‌غرب ایجاد شده است.

سردار محمدتقی اوصانلو تصریح کرد: درچندسال گذشته که استان درگیر چند بحران اساسی همچون بیماری کرونا و وقوع زلزله قطور را تجربه کرد با مدیریت بسیار خوب و جهادی آقای شهریاری و هماهنگی بسیار نزدیک‌شان با نیروهای مسلح از این بحران‌ها به خوبی عبور کردیم که جا دارد از زحمات آقای شهریاری قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: محمدصادق معتمدیان، استاندار جدید شناخت خوبی از توانمندی‌ها وظرفیت‌های‌ استان دارند و امید است که حضور وی منشا خیر و برکت باشد.

آذربایجان غربی یک استان امن است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم با بیان اینکه امروز به واسطه انتخاب پانزدهمین استاندار آذربایجان غربی، روزی تاریخی است، افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم که استان ما جزء پنج استان امن کشور است.

علی مصطفوی عنوان کرد: هم‌مرزی آذربایجان غربی با سه کشور و هم‌زیستی اقوام، ادیان و مذاهب مختلف جز سه ویژگی استان است که علی‌رغم توطئه دشمنان با وحدت کنارهم زیسته‌اند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha