۱۲۲ هزار خانوار روستایی و عشایری آذربایجان غربی بیمه هستند
کد خبر: 4007630
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

۱۲۲ هزار خانوار روستایی و عشایری آذربایجان غربی بیمه هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱٢٢ هزار و ٣٠٠ خانوار روستایی و عشایری در استان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی قرار گرفته‌اند.

۱۲۲ هزار خانوار روستایی و عشایری آذربایجان غربی بیمه هستندیونس معزز، مدیر صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: حدود ۱۲۰ هزار خانوار مناطق روستایی‌نشین و یارانه‌بگیر فاقد بیمه در استان شناسایی شده که تحت پوشش قرار دادن این افراد در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.

وی افزود: در نظر است در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر از روستاییان فاقد بیمه شناسایی و تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند تاکنون ۱٢٢ هزار و ٣٠٠ خانوار روستایی و عشایری در استان تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد بیمه شده نیز سه هزار و ۷٣۵ خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری استان از مزایای بیمه بازنشستگی، مستمری‌بگیران و از کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: روستاییان و افراد ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و پس از رسیدن به سن ۶۵ سالگی بازنشسته محسوب می‌شوند و هر ماه مستمری می‌گیرند.

معزز بیان کرد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، تصریح کرد: اقشار آسیب‌پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

 

انتهای پیام
captcha