طرح «لاله‌های روشن» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 4007935
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

طرح «لاله‌های روشن» در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

سرپرست معاونت پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: امسال یادواره شهدا در قالب طرح «لاله‌های روشن» در هفته بسیج و به‌صورت همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار می‌شود.

طرح لاله‌های روشن در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 3 آبان‌ماه در جلسه ستاد برنامه‌ریزی و پشتیبانی طرح ملی «لاله‌های روشن» اظهار کرد: یاد شهدا به‌ویژه ۱۲ هزار شهید استان و ۹۰۰ شهید دانش‌آموز و معلم استان را گرامی می‌داریم و «لاله‌های روشن» طرحی مؤثر و تلاشی ارزشمند در جهت صیانت از میراث گرانبهای شهدای معزز و ترویج فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار، مقاومت و شهادت است.

وی افزود: ولایت‌مداری به معنای التزام عملی به ولایت فقیه امری حیاتی در توسعه کشور بوده و سعادت، توسعه و اصلاح جامعه در بازگشت به مسیر الهی شهدا نهفته است و توجه به مقوله هنر و زیبایی شناسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیر گذار فراوانی در جامعه دارد.

حسن رحمانی، سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، نیز در این جلسه تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته با تلاش مدیران و سایر همکاران در مدارس و در ایام کرونا، دومین مرحله طرح ملی لاله‌های روشن به صورت فراگیر در کلیه شهرستان‌ها و مناطق استان و با استفاده از امکانات نرم‌افزاری در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: ارائه آثار ادبی و هنری، مقالات، سرگذشت پژوهی، ذکر خاطرات همرزمان شهدا، دیدار با خانواده شهدا و … از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب این طرح ملی عملیاتی شد و این طرح دانش آموز محور است و تشکل‌‌های دانش آموزی در پیشبرد اهداف این طرح نقش به‌سزایی دارند.

رحمانی بیان کرد: سال گذشته طرح ملی «لاله‌های روشن» در 871 مدرسه استان اجرا شد و شهرستان‌های خوی، تکاب و بوکان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و امسال نیز رونمایی از تمثال شهدا، ایجاد کانال استانی این طرح و تهیه و ارائه کلیپ در معرفی شهدای گرانقدر و بارگذاری در باشگاه انجمن‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان گفت: امسال یادواره شهدا در قالب طرح «لاله‌های روشن» در هفته بسیج و به‌صورت همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha