درخواست ده‌ها سازمان آمریکایی برای محکوم کردن اقدام اسرائیل علیه نهادهای مدنی
کد خبر: 4009045
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

درخواست ده‌ها سازمان آمریکایی برای محکوم کردن اقدام اسرائیل علیه نهادهای مدنی

ده‌ها سازمان آمریکایی از دولت جو بایدن خواستند اقدام رژیم صهیونیستی در تروریستی خواندن چند سازمان مدنی و حقوق بشری فلسطینی را محکوم کند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیدبان حقوق بشر، 288 سازمان آمریکایی از دولت بایدن خواستند سرکوب گروه‌های حقوق بشر توسط اسرائیل را محکوم کند.

در نامه این سازمان‌ها خطاب به وزیر خارجه آمریکا آمده است: رهبران و سازمان‌های فعال در زمینه اجتماعی، حقوق مدنی و حقوق بشر مستقر در ایالات متحده از شما می‌خواهند که بلافاصله و صریحاً تصمیم اخیر دولت اسرائیل برای غیرقانونی و جرم‌انگاری شش سازمان حقوق بشر فلسطینی و سازمان‌های مدنی را محکوم کنید.

این نامه می‌افزاید: سازمان‌های فلسطینی که در حال حاضر تحت قانون ضد تروریسم اسرائیل در سال 2016 هدف قرار گرفته‌اند، بخشی از بستر جامعه مدنی فلسطین را تشکیل می‌دهند که برای دهه‌ها از حقوق بشر فلسطینی حمایت و در زمینه پیشبرد حقوق زنان، حقوق اجتماعی ـ اقتصادی، حقوق کارگران و کشاورزان و پاسخگو کردن این رژیم در قبال جنایات خود فعال بوده‌اند. 

در ادامه این نامه ذکر شده است:‌ دولت بایدن بارها تعهد خود را برای تمرکز و ترویج حقوق بشر در سراسر جهان و حفاظت از نقش جامعه مدنی ابراز کرده است. این اقدامات اسرائیل حمله‌ای آشکار به حقوق بشر است. بنابر این، ما از شما می‌خواهیم که این حمله بی‌سابقه به سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی و تلاش دولت اسرائیل برای تعطیل کردن، مشروعیت‌زدایی و منزوی کردن  نهادهای حقوق بشری را محکوم کند.

نامه مذکور اشاره می‌کند: بدنام کردن سازمان‌های حقوق بشر به عنوان تروریستی یک تاکتیک خطرناک و قدیمی رژیم‌های خودکامه و یک مانور سیاسی شرم‌آور برای تضعیف کار حیاتی این سازمان‌ها است. دیدبان حقوق بشر و عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مشترک این اقدام را «وحشتناک و ناعادلانه» و تشدید نگران‌کننده‌ اقداماتی دانستند که فعالیت برجسته‌ترین سازمان‌های جامعه مدنی فلسطین را تهدید می‌کند.

بنابراین، ما سازمان‌ها و افراد امضاکننده زیر، از شما به عنوان وزیر امور خارجه می‌خواهیم که: علناً اسرائیل را به خاطر این اقدام اقتدارگرایانه محکوم و سرزنش کنید و از مقامات اسرائیلی بخواهید که فوراً تصمیم خود را لغو کنند و به همه تلاش‌هایی که با هدف مشروعیت‌زدایی و جرم‌انگاری مدافعان حقوق بشر فلسطینی انجام می‌شود پایان دهند. از فلسطینیانی که به دنبال حمایت و ارتقای حقوق اساسی بشر، عدالت و پاسخگویی از جمله در دادگاه کیفری بین‌المللی هستند حمایت کنید

جمعه دو هفته قبل، رژیم اسرائیل ۶ نهاد مدنی فلسطینی غیر دولتی را به بهانه ارتباط آنها با جبهه مردمی آزادی فلسطین که آن را تروریستی می‌داند، در فهرست تروریستی قرار داد.

انتهای پیام
captcha