آیه 28 سوره رعد همان گمشده آدمی در جهان امروز است
کد خبر: 4010854
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
قاری 16 ساله قرآن کریم:

آیه 28 سوره رعد همان گمشده آدمی در جهان امروز است

قاری 16 ساله قرآن کریم گفت: در جشنواره‌ها و مسابقات قرآن کریم همواره با یادآوری آیه شریفه 28 سوره رعد «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ: دل‌ها تنها با یاد خدا آرام‌ می‌گیرد» از استرس و اضطرابم کاسته می‌شود؛ انسان در سرگردانی جهان متلاطم امروز به دنبال گم گشته‌ای است و آرامش همان گمشده آدمی است و این آیه زیبا و آرامش‌بخش همیشه در ذهنم ماندگار شده است.

امیدرضا پرنلو، قاری قرآن کریمامیدرضا پرنلو، قاری 16 ساله قرآن کریم و حائز رتبه نهم دومین دوره جشنواره قرآنی «ترنم وحی» در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: تجربه چهار سال شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی را دارم و تاکنون موفق به کسب رتبه دوم در مسابقات مرکز اسلامی برلین کشور آلمان، رتبه اول در مسابقات سراسری قرآن کریم کشور و رتبه دوم در مسابقات سراسری دانش‌آموزان کل کشور شدم و امسال برای اولین بار در جشنواره قرآنی ترنم وحی شرکت کردم.

وی علت علاقه‌اش به قرائت قرآن کریم را داشتن یک خانواده مذهبی دانست و اظهار کرد: از دوران کودکی و با دیدن برادرم که به‌واسطه تشویق‌های والدینم قرآن تلاوت و در جلسات قرآن شرکت می‌کرد، به قرائت قرآن علاقه‌مند شدم و از کلاس اول ابتدایی قرآن را با صوت تلاوت می‌کردم اما در جلسات شرکت نمی‌کردم.

پرنلو اضافه کرد: زمانی که کلاس سوم ابتدایی بودم، همراه برادرم به جلسه قرائت قرآن کریم رفتم و استاد قرآن آن جلسه، برای تشویق و ترغیب من به سمت قرآن کریم، به من وعده داد تا در صورت تمرین کردن برای قرائت سوره شمس با صدای استاد عبدالباسط، هدیه‌ای را تقدیم می‌کند و از آن روز به انگیزه دریافت هدیه و تشویق از استاد، شروع به تمرین قرائت سوره شمس کردم و به این مسیر علاقه‌مند شدم.

وی گفت: من معتقدم اگر کسی قصد انجام دادن کاری را داشته باشد بدون شک برای انجام آن برنامه‌ریزی دقیق و منظم در نظر می‌گیرد، بنابراین با برنامه‌ریزی توانستم که همزمان با تحصیل در مدرسه، قرائت قرآن کریم را به‌صورت جدی دنبال کنم.

قاری قرآن کریم درباره آرزوهایش در مسیر قرآنی، بیان کرد: یکی از آرزوهایی که علاقه‌مند هستم در مسیر قرآنی به آن برسم، این است که بتوانم با تلاوت آهنگین و زیبا مردم را به سمت قرآن جذب کنم و فرهنگ قرآنی در کشور و جهان اسلام ترویج پیدا کند و معتقدم با تلاش قاریان قرآن کریم برای قرائت هرچه زیباتر و باشکوه‌تر قرآن، می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

پرنلو یادآور شد: در جشنواره‌ها و مسابقات قرآن کریم همواره با یادآوری آیه شریفه «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ: دل‌ها تنها با یاد خدا آرام‌ می‌گیرد» از استرس و اضطرابم کاسته می‌شود انسان در سرگردانی جهان متلاطم امروز به دنبال گم گشته‌ای است و آرامش همان گمشده آدمی است و این آیه زیبا و آرامش‌بخش همیشه در ذهنم ماندگار شده است.

انتهای پیام
captcha